Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Intresserade av fritidsprojekt?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är rätt ny här på forumet, sitter på en lånad iBook tills jag har pengar att skaffa en ny, fin och alldeles egen Mac. Jag har programmerat PC i väldigt många år och är inte främmande för C++. Jag är dock ovan vid OS X och BSD, har dålig koll på API osv. Men det hade varit roligt att dra igång något projekt med någon eller några som tycker det är roligt att engagera sig i fritidsprojekt, utan press och mest på skoj.

Det som jag för tillfället är intresserad av är C++ och OpenGL. Detta begränsar projektet ganska snävt till spel/demo. Men det kan vara någonstans att börja. Det som är roligt med en grafisk produktion är att man kan dra in fler forumsmedlemmar, grafiker och musiker.

Det finns naturligtvis massa andra roliga projekt man kan starta som inte är grafikrelaterade och jag tänkte starta tråden mest för att dra igång en diskussion som kanske resulterar i något bra.

  • Medlem
  • 2004-11-07 01:37

Jag och några polare höll på att skriva en modern version av Gravity Force i C++ m h a DirectX men det rann ut i sanden förra vintern efter att jag switchade till Mac. Vi hade kommit rätt långt och satt och pysslade med nätverkskoden när jag helt plötsligt kom på att mac var det enda rätta. Vi har snackat lite löst om att börja om från början med OpenGL, men det har inte blivit någonting av det.

Hur som helst så är det en jättebra idé att programmera på fritiden, jag lärde mig mer om C++ på det halvåret vi höll på med spelet än jag nånsin lärt mig i skolan eller på jobbet.

Ja, vi funderar på att sätta igång med lite grafikprogrammering i Java och C++.

Kolla tråden http://99mac.se/forum/showthread.php?t=55147

Inget är bestämt ännu, men ju fler som är intresserade av att vara med desto bättre.

/Frasse

1
Bevaka tråden