Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Detta med sommartid igen...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-10-20 03:40

Mina telefoner synkar konstigt med iCal. Datum från 1/11 och framåt är synkade så att telefonens möte ligger 1h efter motsvarande möte i iCal. Misstänker att det har med sommartic/vintertid att göra.

Båda telefonerna (T68i och K700i) är inställda med tidszon GMT +1h, sommartid (1h), automatisk tidszon. Hittar inga sommartidsinställningar i iCal, iSync och Panther.

Hilfe!

iCal 1.5.2
iSync 1.5
Panther 10.3.5

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-26 20:13

Samma jag!

Detta problem är ju sjukt. Jag har letat i olika forum och läst massor om GMT+1, sommartid 1h och ansluten till tidsserver etc. Ingenstans hittar jag hjälp. Alla mina tider har halkat fram 1 h efter 1/11. Om det inte är nåt fel på mig så måste ju alla andra ha upplevt samma sak. Kan ni inte berätta hur ni löst det... mvh TC (T610 + iCal 1.5.2 via iSync)

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2004-10-26 20:27

Mitt tips är att låta bli att pilla med det, det löser sig nästa helg.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-02 13:29

Enda lösningen verkar vara att ta bort enhet (telefonen) i isync, lägga till enhet (telefonen) och göra en ny "första synkronisering" där man väljer att ersätta all information i telefonen med den man har i datorn. Då hamnar tiderna rätt.

1
Bevaka tråden