Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

låst k700i?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte den på blocket. Den uppträder som en vanlig k700i, men jag kan inte uppdatera mjukvaran själv. När jag försöker får jag nått felmeddelande i stil med "din operatör tillåter inte detta". Vad ska jag göra nu? Jag vill ju ha senaste mjukvaran för min batteritid är inte så bra :(.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-18 11:12

Hur uppdaterar du den?

Talsyntes för Mac

Finns det svensk talsyntes för Mac?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-18 11:32
Ursprungligen av Leksvin:

Köpte den på blocket. Den uppträder som en vanlig k700i, men jag kan inte uppdatera mjukvaran själv. När jag försöker får jag nått felmeddelande i stil med "din operatör tillåter inte detta". Vad ska jag göra nu? Jag vill ju ha senaste mjukvaran för min batteritid är inte så bra :(.

Du måste få bort operatörslåsningen, kostar några hundringar. Sök på nätet så får du en del ställen som kan hjälpa dig.

  • Medlem
  • 2004-10-18 11:46

kolla på www.mumien.se

Vad jag vet är den inte operatörs låst.. tror den kommer från tyskland från början, är lite luddigt, men jag har inga problem med mitt comviq. men jag mailar mumien och frågar. tack för hjälpen

  • Oregistrerad
  • 2004-10-18 14:05
Ursprungligen av Leksvin:

Vad jag vet är den inte operatörs låst.. tror den kommer från tyskland från början, är lite luddigt, men jag har inga problem med mitt comviq. men jag mailar mumien och frågar. tack för hjälpen

Det finns olika nivåer av låsning. Operatörslåset har tagits bort på din telefon. Dock finns det fortfarande en låsning på vilka firmware-versioner (mjukvaran) den tillåter. Dvs operatören har fått en skräddarsydd mjukvara i den och är spärrad till denna (Vodafone gör tex så). Den här spärren måste också tas bort. Vet att mumien för ett tag sedan inte alls hade koll på (begrep) detta, men det kanske har ändrats...

1
Bevaka tråden