Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slöar 10.1.2 ned uppstarten av Classic?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sedan jag installerade OS X 10.1.2 tar Classic avsevärt mycket längre tid att starta. Uppskattningsvis tar det 5-10 gånger så lång tid.

Har någon annan märkt samma sak?

Det kan vara värt att kolla i MacOS 9.x om du har AppleTalk påslaget - testa med att stänga av det samt att Airport inte är påslaget i något av dina OS... skulle gissa att det kan bli snabbare uppstart om dessa inte är aktiverade. 5-10 gånger låter egentligen orimligt om det tidigare tog 1 minut så skulle det enligt dig nu ta mellan 5 och 10 minuter... märkligt. Min Powerbook 550 med 512MB minne så tar det Classic 58 sekunder att starta upp den innifrån 10.1.2

[ 05-01-2002: Meddelandet ändrat av: Olle Jonsson ]

Det var tillfälligt. Nu går det lika snabbt som innan. Mysko, med tanke på att jag startade om och allting för att se efter om det hjälpte. Det gjorde det inte, men en natts spelande av MP3 :or gjorde susen. Mysko.

Intressant att notera är att min dator (en gammal iBook/366 med 320 Mb RAM) endast tar 7 sek längre tid på sig att starta Classic, jämfört med ovan nämnda Powerbook!

Citat:

Skapades ursprungligen av: Jonzie:

Intressant att notera är att min dator (en gammal iBook/366 med 320 Mb RAM) endast tar 7 sek längre tid på sig att starta Classic, jämfört med ovan nämnda Powerbook!

Det behöver inte vara så konstigt!
det kan också bero på hur många tillägg man har.
Utan tillägg startar Classic på min Ti 500 512 MB RAM på 20 sekunder.

Det var verkligen skillnad.

1
Bevaka tråden