Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

What about Sony Ericsson Z1010?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-10 01:15

Jag tänker köpa en ny telefon och då tänkte jag på Z1010. Dels för att det fungera mot Mac men även för att det verkar ha en del fungerande finesser. Nu är det så att jag har mycket för och emot denna telefon och 3 G överhuvudtaget.
Är det någon som har erfarenhet av 3 G telefoner och speciellt av Z1010?

Z1010 fungerar utmärkt med Mac, skriver det här på resande fot med Z1010 som 3G modem. Den är helt kompatibel med iSync och man får helt ok hastigheter i 3G nätet. Klarar även av Salling Slicker om man t.ex. vill styra iTunes via datorn.

/Stefan

  • Medlem
  • 2004-10-10 11:16

Jag har två vänner som har 3g-telefoner och båda två ångrar att de bytte från gsm-nätet. Dålig täckning, samtal som bryts när den telefonen kopplar över från 3g till gsm-nätet, dålig batteritid. Jag skulle nog ha väntat tills tekniken har mognat lite iallafall.

Ursprungligen av Felix:

Jag har två vänner som har 3g-telefoner och båda två ångrar att de bytte från gsm-nätet. Dålig täckning, samtal som bryts när den telefonen kopplar över från 3g till gsm-nätet, dålig batteritid. Jag skulle nog ha väntat tills tekniken har mognat lite iallafall.

Detta beror både på nät OCH telefon. Så man kan inte säga att det är så för alla operatörer och telefoner. Det är bara att kolla vilka telefoner/operatörer som klarar handover så är det löst. Jag har inga problem med detta, och jag har ändå använt dem lite... Just nu använder jag dock bara en 3G telefon som modem till min dator (har ett extra kort i den för data) då 2G räcker gott och väl till röstsamtal.

klart att det är sämre täckning på 3G nätet då det är ett helt nytt nät, men trots att jag bor uppe i norr så räcker det där jag är. Dvs Umeå/Ö-vik.

/Stefan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-10 13:17
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Detta beror både på nät OCH telefon.
/Stefan

Har du några bra förslag till just telefon och nät?

Jag har våndats över detta en längre tid också.
Jag kom till slutsatsen att vänta med 3G och skaffade en P910i. Ångrar mig inte. Tycker mer och mer om telefonen. Rekommenderas starkt.

Hur funkar P910/Z1010 med iSync? Får man över alla uppgifter från kontakter, dvs. även fysisk adress, flera olika e-mail osv. eller är det bara vissa poster som synkas?

Samma sak med kalendern, förs alla kalendrar över, sparas de som olika kalendrar med olika färg eller slås de ihop? Om man då lägger till en ny kalenderpost i telefonen, vart hamnar den posten i iCal?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-10 12:30

Jag har använt 3G i några månader nu och det har fungerat bra. Täckningen i Stockholm iaf är bra och jag har inte haft några problem med samtal som bryts. Hastigheten för data är mycket bra också. Enda nackdelen är att telefonerna har ganska dålig batteritid jämfört med gsm-lurar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-10 13:10
Ursprungligen av rhesus:

Jag har använt 3G i några månader nu och det har fungerat bra. Täckningen i Stockholm iaf är bra och jag har inte haft några problem med samtal som bryts. Hastigheten för data är mycket bra också. Enda nackdelen är att telefonerna har ganska dålig batteritid jämfört med gsm-lurar.

Vilken telefon använder du?

I alla fall somliga påstår att 3G telefoner har svårt att bytta till den vanliga GSM nätet. Och att GSM fungerar dåligt eller inte alls på 3g telefoner. Och att 3G nättet saknar täckning på för många platser.
Å andra sidan är det en stor fördel att kunna ha internet uppkoppling, kolla sitt mail, ha kontakt med sin Mac, osv.

1
Bevaka tråden