Niklas, det är jag. jag pluggar kognitionsvetenskapLinköpings universitet, sedan ett drygt år tillbaka. Kognitionsvetenskap är ett ganska vitt begrepp för många, men för min del så inriktar jag mig på Användbara system, Interaktionsdesign, Beteende i komplexa system och Artificiell Intelligens.

På det har jag studerat datalingvistik i Göteborg. Fyllda 22 och aktiv som bara den i olika sektioner och studentföreningar, bland annat förtroendevald som kassör i sektionen (får se hur länge det håller ). På fritiden finnar jag nöje i träning - mest bollsporter och fysikträning, men konditionen är det inget fel på. Göteborgsvarvet (21 km) klaras av på 104 minuter. För ett par år sedan började jag fotografera och ville lära mig grafik och layout närmare och läser nu mycket sådan litteratur vid sidan av skolan.

Mitt senaste projekt som fått gehör är en ny logotyp till programmet för kognitionsvetenskap som nästa årsmöte ska rösta om huruvida den ska ersätta deras gamla. Mina fotografier laddar jag upp till mitt galleri på deviantART i väntan på att mac.se:s alla funktioner ska bli färdigutvecklade. Min hemsida finns att beskåda i sitt nästan-färdigt-stadium så länge.

Det var allt så länge. Härligt att ha 99mac!