Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vettiga handdatorer som kommunicerar med Mac OS X..?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar nu på att köpa mig en handdator för att hålla reda på möten och andra evenemang, det jag undrar är hur väl de funkar mot Mac? Jag har tittat på en PalmOne T3 då formatet tilltalar mig, men jag vill gärna veta om man kan synka,överföra filer m.m.

Även ni med andra typer av handdatorer får komma med tips!!

Mvh,
McDaddy

  • Oregistrerad
  • 2004-10-01 19:28

< http://www.apple.com/isync/devices.html >
…allra som minst, troligen fler…

[T3 - ja, men lite nerladdning… enl. Apple, jag har tyvärr ingen… …[url="http://www-5.palmone.com/se/en/products/tungs..."]kolla även[/url]…]

Jag har t2:an o den e skitbra. Har hört från ganska tillförlitliga källor att t3:an ska ha kass batteritid. Men det kanske inte e hela världen? Jag har dock inte testat att synka min PDA med OSX än eftersom jag inte fått min PB än Men jag kan rapportera när jag fått den...

Kärlek!

T3 och MacOS X älskar varandra! Jag synkar med iSync och det funkar galant. Sedan får man väl tillägga att en Palm T3 är snudd på det bästa vi har fått sedan skivat bröd, men om det finns det massor av andra trådar....

/Göran

Ursprungligen av SubSonic:

Jag har t2:an o den e skitbra. Har hört från ganska tillförlitliga källor att t3:an ska ha kass batteritid. Men det kanske inte e hela världen? Jag har dock inte testat att synka min PDA med OSX än eftersom jag inte fått min PB än Men jag kan rapportera när jag fått den...

jag har T3 och det är inge fel på batteriet, det räcker och blir över om du inte ska kolla film eller lyssna musik 24/7

Pb12+SE Z600+Palm T3 allt synkar hur bra som helst. Har inte stött på några problem hittils. Skaffa dessutom Salling klicker så är allt perfekt.

T-son

är alla fortfarande nöjda med sin Palm T3 nu ett halvår senare? jag är själv riktigt sugen på en och när man hör att det är det bästa sedan skivat bröd...ja, då kliar det till.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-26 12:45
Ursprungligen av anders gbg:

är alla fortfarande nöjda med sin Palm T3 nu ett halvår senare? jag är själv riktigt sugen på en och när man hör att det är det bästa sedan skivat bröd...ja, då kliar det till.

Hej!

T3 är en grymt bra handdator, men nu finns ju även T5:an. T5:an har bättre batteritid, nyare OS etc., men är något större. Om du ska synka med en Mac får du dock förbereda dig på att överge iCal eftersom det inte kan synka vissa informationsfält med Palmens almanacka. Det medföljande PalmDesktop funkar dock utmärkt, men är inte särskilt estetiskt tilltalande.

Mvh,
Fredrik Bergman

kanske en dum fråga, men kan Palm T3 koppla upp på internet trådlöst via airport?

Ursprungligen av McDaddy_Kane:

Jag funderar nu på att köpa mig en handdator för att hålla reda på möten och andra evenemang, det jag undrar är hur väl de funkar mot Mac? Jag har tittat på en PalmOne T3 då formatet tilltalar mig, men jag vill gärna veta om man kan synka,överföra filer m.m.

Även ni med andra typer av handdatorer får komma med tips!!

Mvh,
McDaddy

Har en Nokia 9300 som funkar fint. relativt liten, bra kalenderfunktion, snygg kan även användas som telefon (i jämförelse med många andra). Dock fungerar ingen synkning med mac annat än att man kan flytta filer och bilder samt använda gprs för internettrafik.

Men för mig stör syncningen inte. Jag syncar mot outlook/exchange-server och har entourage hemma som syncar mot serven. Bara en liten omväg!

Man kan ju hoppas att Apple fixar symbian 80 series synkning till Tiger släppes!

men det går inte att koppla in en tungsten till att surfa via airport?

Ursprungligen av anders gbg:

men det går inte att koppla in en tungsten till att surfa via airport?

meningen med airport är väll att splippa sladdar :rolleyes: ? Men det går att köpa ett wifi kort till tungsten och sorfa via det.

1
Bevaka tråden