Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iBook på G?

Tråden skapades och har fått 85 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hoppas den kommer i handel så den kan införskaffas nästa månad. Undra om den kommer säljas med TIGER också?

Fasiken. Jag vill ha den nu

  • Oregistrerad
  • 2004-10-18 12:57

Jag har samma tanke som dig MarinT. Det hade vart en riktigt fin julklapp.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-18 17:07

Det hade inte vart fel alls, me lite prisdropp också.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-18 17:15

Tiger kommer med största säkerhet inte följa med den. Tiger ska inte komma förrän nästa år, enligt appel iaf så ska dom släppa OS X'n med två års mellanrum, och panther kom ju förra hösten så..

  • Oregistrerad
  • 2004-10-18 17:47

13,3" hade vart en gyllene mellanväg mellan 12" och 15", helt klart. Undra om dom kommer imorgon...?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-18 17:54

Hehe, d e inte lätt när d e svårt inte...

Tror min kommer bli en julklapp, den bästa på många många år

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-10-18 20:26

Ojojoj vad jag längtar. Hoppas uppdateringen kommer imorgon, och hoppas att de drar ner priset liiite grann. Hade varit mysigt...

  • Oregistrerad
  • 2004-10-18 20:31

hade vart jäkligt gött me en prissänkning, hade suttit som handen i handsken

Jultomte-temat är det viktiga för mig med

  • Oregistrerad
  • 2004-10-18 20:46

haha..

Enligt macrumors kommer det bli 12" med 1.2GHz G4, 30GB hårddisk samt inbyggt Airport Extreme för 999 dollar, alltså 100 dollar lägre än förr fast nu också med inbyggd Airport. Låter kanon!

14" ryktas få en processor på 1.33GHz och även den inbyggd airport.

Macrumors publicerar även rykten om ny, lowend Powermac med 1.8GHz singel-G5:a. Ska enligt dem säljas för 1499, samma pris som iMac 1.8GHz 17".

Apple later today is expected release updated iBooks with faster processors and built-in wireless networking, according to AppleInsider. The company is expected to introduce a single-entry level 12.1" iBook for $1000--with 1.2GHz G4 processor, 256MB of RAM, 30GB drive, a DVD/CD-R "Combo" drive, and built-in AirPort Extreme wireless networking. The larger 14" iBooks models will feature a larger 60GB drive and a faster 1.33GHz PowerPC G4 and will be available in "Combo" ($1300) and "SuperDrive" ($1500) models. They will also feature 256MB of RAM, built-in AirPort Extreme networking. The Apple Store has not yet been updated and Apple has yet to make any official announcement; however, the company will be exibiting at Educause 2004 (booth No. 308) in Denver as a "Gold Partner".

http://www.macnn.com/news/26659

Prissäkningen är trevlig, men bara en enda 12" iBook med sämsta konfiguration... Varför förstår inte Apple att det finns folk som vill ha iBook 12" med maximal prestanda? Varför tror de att alla som vill satsa på lite mer prestanda (samt större hårddisk och superdrive) automatiskt vill ha iBook 14" med sin skärm för synskadade?

...fast när jag tänker efter kan jag nog besvara min egen fråga: Apple vill inte ha en konkurrent till PowerBook 12". iBook 12" var en så lyckad dator att den sakta men säkert fått sämre och sämre konfiguration (jämfört med iBook 14" och PowerBook 12") så att ingen på allvar skulle kunna fundera på en iBook 12" istället för en PowerBook 12". Hårddisken går visserligen att byta ut på Apple Store, men snabbare processor och superdrive lär inte gå att välja till iBook 12".

Det här är Apple från sin sämsta sida, iställen för att erbjuda folk vad de vill ha och vad Apple mycket väl kan leverera så stryper de en produkt för att sälja en dyrare.

Ursprungligen av Adrian B:

Det här är Apple från sin sämsta sida, iställen för att erbjuda folk vad de vill ha och vad Apple mycket väl kan leverera så stryper de en produkt för att sälja en dyrare.

Ja, det är riktigt irriterande. Ge mig den snabbare processorn till den lilla skärmen och sluta larva er. Den dagen PowerBook får sin efterlängtade G5-processor kommer även iBook 12-tum att få den snabbare G4-processorn.

Men i valet mellan den snabbare iBooken eller den med 12-tums skärm är valet enkelt ändå.

/c

Sitter i Australien där det är tisdag kväll

Sitter i Australien där det är tisdag kvälloch bara väntar.... Viktigast för mig vore en skärm och ett bättre grafikkort mer minne!!! Men skärmen man måste kunna se skärmen bra utan att behöva sitta rakt framför den. taskigt apple. Men men låt oss se hur det blir...

apple.se/store är nere...

  • Oregistrerad
  • 2004-10-19 13:35

Men den är uppe på apple.com. hmmm

Ursprungligen av Pelle Hedeblom:

Men den är uppe på apple.com. hmmm

så brukar det alltid vara, första de ute i världen och sist den i USA. se gamla trådar om detta för mer detaljer.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-19 13:36

norsk er og nede... den amerikanske går som oftes sist ned...

e det inte spännande... jag gissar på en helt nu brilliant ny super power mega pc cp krossare med 3Ghz Kväve kylade dubbla G5or med hela 512mb i ram i den mest basic dator... ingen töntig ibook...

Ursprungligen av GeneralMotors:

e det inte spännande... jag gissar på en helt nu brilliant ny super power mega pc cp krossare med 3Ghz Kväve kylade dubbla G5or med hela 512mb i ram i den mest basic dator... ingen töntig ibook...

Det kan du ju drömma om.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-19 13:52

Ålrajt. Det är till att ha koll på vilka sidor som går ner när

Ursprungligen av GeneralMotors:

e det inte spännande... jag gissar på en helt nu brilliant ny super power mega pc cp krossare med 3Ghz Kväve kylade dubbla G5or med hela 512mb i ram i den mest basic dator... ingen töntig ibook...

Hey, inget ont om iBook va!

Egentligen är detta inte så spännande längre eftersom vi vet exakt vad som ska komma, ner till prisuppgifterna och allting.

Ursprungligen av Pelle Hedeblom:

Ålrajt. Det är till att ha koll på vilka sidor som går ner när

Klassisk 99mac-kunskap

i vilket fall som helst är dessutom USA-store nere nu.

uppdaterade!

  • Oregistrerad
  • 2004-10-19 16:41

suck... ingen PB uppdatering...

Bevaka tråden