Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV-ut på G4

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Jag undrar om det är någon som vet om man kan använda Dvd-spelaren på sin mac att titta på film på TVn. Har ingen koll överhuvudtaget på TV-out och S-Video och dylikt. Jag har en G4 MDD dual 1 Ghz med ATI Radeon 9000 Pro. Vad jag ser har detta kort ingen TV-ut. Finns det något billigt och enkelt sätt att få det? Det jag skulle vilja är att slänga i en Dvd-film i datorn, starta Dvd-spelaren och sedan gå ut och titta på den på TVn. Det borde väl gå!

Mvh Tobias

  • Medlem
  • Oslo
  • 2004-09-19 17:51
Ursprungligen av tobias_tott:

Hej. Jag undrar om det är någon som vet om man kan använda Dvd-spelaren på sin mac att titta på film på TVn. Har ingen koll överhuvudtaget på TV-out och S-Video och dylikt. Jag har en G4 MDD dual 1 Ghz med ATI Radeon 9000 Pro. Vad jag ser har detta kort ingen TV-ut. Finns det något billigt och enkelt sätt att få det? Det jag skulle vilja är att slänga i en Dvd-film i datorn, starta Dvd-spelaren och sedan gå ut och titta på den på TVn. Det borde väl gå!

Mvh Tobias

Det finns två vägar att gå köpa en VGA till TV/Video konverter typ AverKey Lite finns på Macoteket. Men p.g.a att ditt Grafikkort inte har VGA (eller hur?) så måste du ju först ha en Konverter från Grafikortet till VGA. det andra är att köpa ett PCI Grafikort med TV/Video-UT t.ex Radeon 9200 finns också på Macoteket. vad som blir enklast och billigast det får du räkna ut själv.

1
Bevaka tråden