Hjälp mig hitta företaget! (firewiretillbehör)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2004-08-28 20:26

De har en e-handelssida, jag tittade in på den någon gång under den gångna veckan. De sålde (bland annat) firewiretillbehör till väldigt bra priser. Bland annat ett externt HD/CD-kabinett, fast utan kabinett - man fick alltså firewirebryggan på ett kretskort samt en nättransformator. De hade konverterare mellan 2.5" och 3.5" enheter, så man kan koppla in en laptophårddisk som en vanlig intern disk i en Mac/PC eller för att användas med nyss nämnda firewirebrygga.

Jag trodde att det var hos www.zebramedia.biz jag hade hittat detta, men icke (eller så hittar jag väldigt dåligt där just nu).

Firewirebryggan låg i storleksordningen två hundralappar och konverteraren 20-30 spänn. Företaget (och site) var svenskt, med 97% sannolikhet. Jag är ganska säker på att de sålde massa andra tillbehör,

Någon som har hjälp?

olov

• Medlem
  • Linköping
  • 2004-08-28 23:45

Det var hos zebramedia ändå till slut. De verkar byggt om sin site precis och vissa produkter tycks bara gå att nås via sökfunktionen. Mysteriet är löst.

Elementärt,

olov

• Medlem
  • Oslo
  • 2004-08-28 23:55

Hej Olov! Hur hittar man dessa produkter? sökte på firewire men det gav inget.

• Medlem
  • Linköping
  • 2004-08-29 00:21

Det var inte en firewirebrygga tyvärr, utan en USB2-brygga.

USB 2.0 IDE 2.5''/3.5''/5.25'' Hard Drive Adapter Cable Kit för 171 pix
Laptop 2.5'' to Desktop 3.5'' Hard Drive IDE Adapter för 26 pix

Bra att ha pryttlar känns det som, tror jag köper det första kittet.

olov

• Medlem
  • Oslo
  • 2004-08-29 00:32
Ursprungligen av olov:

Det var inte en firewirebrygga tyvärr, utan en USB2-brygga.

USB 2.0 IDE 2.5''/3.5''/5.25'' Hard Drive Adapter Cable Kit för 171 pix
Laptop 2.5'' to Desktop 3.5'' Hard Drive IDE Adapter för 26 pix

Bra att ha pryttlar känns det som, tror jag köper det första kittet.

olov

Då förstår jag varför jag inte hittade det

(med. inkluderad 2.5" till 3.5" konverterare) Den andra verkar ju följa med den första

många billiga grejor där verkar det, men som sagt tyvärr inga firewire-ide-bryggor utan låda

om någon hittar en BILLIG firewire-ide-brygga/låda av ovanstående slag som är BILLIG så tipsa gärna om dem

Firewirebrygga

Billig? Kanske inte men kompetent och användbar med både USB2 och Firewire 400 o 800. WiebeTech LLC

http://www.inwarehouse.se/pb.asp?src=3&sku=k679493

1
Bevaka tråden