Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LCD/TV skärm för Pb Titan??

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan
Planerar att köpa en 20" LCD/TV skärm att använda som extern skärm för min Titanium.
Något jag borde tänmka på??

Vissa skärmar har ju S-video m.m.. för att koppla till datorn men det går väl att koppla datorn till skärmen även om skärmen bara har en scart?? Eftersom hemma har jag kopplat datorn till den vanliga tvn via scart och de har funkat, dock har bilden varit lite suddig för att kunna arbeta på men de funkade.

så vad bör jag tänka på??

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-08-24 12:37
Ursprungligen av JonasEk1:

Hejsan
Planerar att köpa en 20" LCD/TV skärm att använda som extern skärm för min Titanium.
Något jag borde tänmka på??

Vissa skärmar har ju S-video m.m.. för att koppla till datorn men det går väl att koppla datorn till skärmen även om skärmen bara har en scart?? Eftersom hemma har jag kopplat datorn till den vanliga tvn via scart och de har funkat, dock har bilden varit lite suddig för att kunna arbeta på men de funkade.

så vad bör jag tänka på??

Du bör koppla in en extern skärm med dvi/vga om det är möjligt... du kommer aldrig få en bra bild att arbeta med om du kopplar in den med en s-video eller scart. s-video och scart är till för just TV:s som det är meningen att man sitter en bit bort ifrån och tittar på... inget man ser små detaler på.

1
Bevaka tråden