Bra PCI IDE133-kort till G4a?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-22 18:48

tjena,

behöver ett PCI IDE-kort med Big Drive-stöd till en G4a 450 AGP. Ngn som kan rekommendera ett bra, billigt, strulfritt kort?

Såg ett ACARD hos Macoteket för 895:- + moms . Ngn som har det?

Det enda som jag läst kan strula med IDE-kort är strömspararfunktioner.. Det vill man ju undvika.

//mattan

kort om kort

Ursprungligen av mattan:

tjena,

behöver ett PCI IDE-kort med Big Drive-stöd till en G4a 450 AGP. Ngn som kan rekommendera ett bra, billigt, strulfritt kort?

Såg ett ACARD hos Macoteket för 895:- + moms . Ngn som har det?

Det enda som jag läst kan strula med IDE-kort är strömspararfunktioner.. Det vill man ju undvika.

//mattan

Jag köpte mina kort på Macoteket och det funkar fint, också med strömspar (i alla fall så släckar maskinen ner och slutar fläkta. Det är Acard-fabrikat. Tyvärr så presenterar den nya "About this Mac" inte korten, utan vilka HD som är kopplade, och jag orkar inte öppna för att ta ut och se vilket det är (133-kort i alla fall). Tacka vet jag presentationen under 10.2.8. Nu (10.3.5) heter det "ATA" under tillverkare. Jag har fyra HD till två kort (ingen är slavkopplad, ingen HD kopplad till interna ATA-kedjorna). Två IBM 180, en Maxtor 250 och en WD 100. Det ena kortet satt innan i en G4/450 AGP och nu samsas det i en G4/733. Niema problema.

Ursprungligen av Sven-ErikOlsson:

Tyvärr så presenterar den nya "About this Mac" inte korten, utan vilka HD som är kopplade, och jag orkar inte öppna för att ta ut och se vilket det är (133-kort i alla fall). Tacka vet jag presentationen under 10.2.8. Nu (10.3.5) heter det "ATA" under tillverkare.

Under PCI/AGP-kort hittar jag mitt ACARD,6280M som fungerar utomförträffligt bra.

• Medlem
  • International user
  • 2004-08-23 03:23

Tack, låter bra... får nog bli ett Acard.

• Medlem
  • International user
  • 2004-08-23 11:14

Köpte precis ett sånt kort här i Bangkok. Bra att höra ngn som testat det.

Hade lite tur för de finns inte många Mac-produkter på Pantip Plaza - datorvaruhuset här - men en butik jag hittade var ensamimportör för Acard så de tar även in Mac-korten. Betalade 5500 baht ca. 1000 SEK inkl skatt. Helt ok!

1
Bevaka tråden