Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iBook skall ha DDR PC2700?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Inet Data har billiga minnen har jag sett och eftersom alla tjatar om att det är viktigt med mycket minne samtidigt som min iBook känns lite seg när jag kör många applikationer samtidigt så tänkte jag att det kanske är dags att handla lite.

Är det DDR PC2700 jag skall ha till min iBook 1Ghz?

Funderar på att köpa ett 256Mb till och på så sätt dubbla minnet. Eller är det för lite tycker ni? Iofs kostar ett 512Mb bara 885kr ink moms men jag behöver pengar till multimediakort också.

Jag kör inte direkt några krävande program och så men däremot många på en gång (en massa torrenter och Safarifönster etc). Är det direkt korkat att bara köpa 256Mb?

Ursprungligen av Pelleman:

Är det direkt korkat att bara köpa 256Mb?

Ja.

Angående minnet be att få öppet köp eller returrätt , det är inte 100% säkert att det funkar Apples datorer är rätt kinkiga och många av de billigaste minneskretsarna är inte 100% tillförlitliga,

  • Medlem
  • Solna
  • 2004-08-17 01:03

Det räcker med PC2100, men det ska inte vara någon fara att "överdosera" minneshastigheten. De går inte på full fart bara.

För övrigt håller jag med om att det är ganska korkat att köpa bara 256 MB. Minne kan man aldrig få för mycket, speciellt som att du efter den stickan blir tvungen att plocka ut den igen om du vill uppgradera.

För egen del går jag i valet och kvalet mellan 512 MB och 1024 MB. Frågan är om den andra varianten är groteskt överdimensionerad, eller om jag faktiskt får nytta av den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-17 11:00

PC2100 kan vara lite skakiga, det beror på fabrikat. De PC2700 333 MHz DDR-SODIMM som säljs på Macoteket (och säkert på andra ställen) funkar garanterat. Ett 512 MB-minne kostar 1 186 kr inkl moms på Macoteket. 1 024 MB är dyrare så klart: 3 494 kr.

1
Bevaka tråden