Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trackerprog till mac?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

[FONT="Tahoma"]Hej,

Finns det några trackerprogram liknande Fasttracker till PC och Protracker till Amiga för Mac:en? Ifall det finns, var kan jag hitta detta?

Mvh Markus.[/FONT]

  • Oregistrerad
  • 2004-08-26 16:15

Det fanns (och finns fortfrande tror jag) ett program som hette Player Pro, ihopsnickrat av nån schweizare.
Själv tyckte jag att det var rätt kompetent och mycket macigare än pc-ditona (duh!).
Men mina FastTracker-polare tyckte givetvis att det var halvdant (mac kontra pc du vet)...

Kolla upp det på Versiontracker, det är ett tips!

  • Medlem
  • 2004-08-26 17:28

Mac är mer inriktad på proffssegmentet. Trackerscenen är ju från början hårt kopplad till Amiga, och gick sedan över till PC. Det går nog inte att ändra på.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-26 17:55

En glad nyhet till er som vill tracka på mac är att Renoise (http://www.renoise.com) är under alphatestning för mac. En öppen betatest av denna tracker som har stöd för VSTi och VST effekter + massa annat kul borde snart vara på g eftersom vi är inne på alpha version nr 3 (snart 4).

Jag är inte med i developerteamet för denna mjukvara men jag är med och alphatestar den.

Programmet har funnits till PC ett tag i olika skepnader men dom bestämde sig för att göra även en mac version iom releasen av 1.5.

Annars är det enbart SoundTracker som man kan få att fungera på mac som är bra! (då med X11)...

//Trinodia

  • Medlem
  • 2004-08-26 20:42

Trevligt som alternativ till dyrare program... jag trodde aldrig att det skulle bli något av mac-versionen.

  • Medlem
  • Solna
  • 2004-08-26 23:31

Trinodia: Det låter ju alldeles utomordentligt! Jag får färre och färre anledningar att behålla en Windows-installation på min stationära PC. Nästan allt som inte går att få igång under Linux enkelt funkar felfritt på iBooken. Dessutom var det Renoise som var aktuell för mig som tracker på PC också...

Annars kan du kolla www.hitsquad.com/smm/

1
Bevaka tråden