Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"OS9 i TiBook?" eller "Bundlas OS9 med iMac?"

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-08-04 22:13

Jag har en nyinförskaffad TiBook 667 DVI som hade 10.3 och Classic installerat (tror jag). När jag fick hem den formaterade jag hd för att göra den "ren" och installerade 10.3 igen, men misslyckades med att starta och installera OS9 med den skiva som följde med min iMac G4. Jag fick inte med OS9-skiva med datorn.

Fråga: är det en annan classic till iMac eller kan TiBook inte starta i OS9? Vad gäller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-04 22:20

Den OS 9-skiva du fick med iMacen fungarar inte med TiBooken utan är avsedd enkom för iMac. Fick du inte med några återställningsskivor när du köpte din TiBook? Det ska följa med Classic på en av dem.

Du kan prova att kopiera Classic från din iMac på en Firewire-hårddisk och sedan ploppa dit den på TiBooken. Ska fungera. Men varför vill du använda Classic?

  • Medlem
  • 2004-08-05 01:05

Jag hoppades att det skulle kunna fungera på det sätt du föreslår. Kan man inte starta TiBook med k intryckt, som en fwhd? Eller vilken tangent var det nu igen?

Nej, inga återställningsskivor, bara Panther. Köpt senare gissar jag.

QuarkXpress och andra kompatibilitetstester...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-05 01:20

Koppla ihop datorerna med en Firewirekabel. Starta iMacen. Starta din Powerbook och håll ner tangenten T. Dra över systemmappen för OS 9 och de andra grejset som tillhör OS 9 till Powerbooken. Stäng av datorerna. Testa om Classic funkar på TiBooken.

  • Medlem
  • 2004-08-05 01:23

Will do! Åker snart hem från jobbet...

1
Bevaka tråden