Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dra ner på grafiken i Mac OS X?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej (igen)

Finns det, eller går det rättare sagt och dra ner på allt grafiskt i MAC OS X? Varför måste allting innehålla en massa grafik? Små ikoner, till fönster osv. Till och med texten, går det och få den "normal"? förmodar att textningen använder sig utav anti-aliasing i de vassare maskinerna där grafikminnet tillsammans med gpu:n inte har några gränser. Jag skulle vilja ha texten normal utan antialiasing, går detta? Liknande i Windows där man kan få byta typsnitt, stänga av ClearType typsnitt och ja ändra på dessa inställningar, finns detta i OSX?

Tacksam för lite tips, kanske jag kan få MacOSX och funka lite bättre med min iBook

Ursprungligen av Sajbermaku:

Hej (igen)

Finns det, eller går det rättare sagt och dra ner på allt grafiskt i MAC OS X? Varför måste allting innehålla en massa grafik? Små ikoner, till fönster osv. Till och med texten, går det och få den "normal"? förmodar att textningen använder sig utav anti-aliasing i de vassare maskinerna där grafikminnet tillsammans med gpu:n inte har några gränser. Jag skulle vilja ha texten normal utan antialiasing, går detta? Liknande i Windows där man kan få byta typsnitt, stänga av ClearType typsnitt och ja ändra på dessa inställningar, finns detta i OSX?

Tacksam för lite tips, kanske jag kan få MacOSX och funka lite bättre med min iBook

Du kan justera en del i systeminställningar/utseende och i finderns innehållsalternativ.

Japps, såg det själv nu också. Tog och valde lätt antialiasing och att ingen aliasing vid små teckentypsnitt. Laddade ner någon shadowkiller som tog bort skuggningarna så det ser lite renare ut nu

Senast redigerat 2004-08-01 23:11
1
Bevaka tråden