Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Comviq GoLive

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej!

Tänkte kolla en grej med er. Jag funderar på att köpa en telefon med Coviq GoLive-abbonnemang, men så undar jag om comviq, precis som Vodafone har gjort om mjukvaran i telefonen så att den inte ser ut som orginalet? Har läst på comviqs hemsida en massa om go-live, och det verkar ju rättså bra, men om dom lagt in egen mjukavara som förändrar telefonens menysystem eller liknande (a la vodafone) står det ingenting om. Är det någon som vet?

mvh

gleisner

Så här skrev nån på esato.coms forum om en Z1010:

Citat:

det är comviqs GoLive men det är inte så farligt alls måste jag säga.. går att radera alla theman och bilder från dem... är bara en en logga i menysystemet som är deras, vilken inte stör alls mycket..

Det kan ju dock skilja sig mellan olika modeller och du skrev inte vilken du tänker köpa. Det bästa är väl att bara kolla i butiken hur det ser ut?

När det sen gäller Vodafån lajv-menyerna så HATAR jag dem. Grymt fula ikoner och deras fula logga på telefonen. Jag har en T610 som just nu är hos mumien.se för att bli vodafån fri. Nytt skal ska den få också. Aldrig mer en lajv-telefon!

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2004-07-26 10:09

Har en T630 med Comviq GoLive, och det är som citerats ovan, en genvägsikon som inte går att plocka bort. Kör med ett OsX-liknande tema för övrigt...

  • Oregistrerad
  • 2004-07-26 10:23

Man kan utan problem skrapa bort Vodafone-loggorna från T610-skalet med en 50-öring. Det blir inga repor.

1
Bevaka tråden