Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

billing address!?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hejsan...jag ska nu äntligen beställa min efterlängtade PB...jag flyttar till Kanada om några veckor så jag beställer den från apple.ca...blir lite billigare så! Jag tänkte beställa den nu som sagt så att den är där när jag kommer....har en kompis som bor där som ska ta emot den. Jag gick in på sidan och skickade iväg ordern men den klagade på att billing address....var fel....i dom fälten hade jag skrivit min adress här i sverige, den ville ha en kanadensisk. Jag tycker det är lite konstigt dock eftersom man betalar online, dom tar ju kreditkortsnummer o sådant o pengarna dras direkt så varför ska dom ha en billing address?? Är det bara typ ett kvitto som skickas dit eller?

Kan jag tror ni, med min kompis tillåtelse så klart, skriva hennes address där?? Spelar det någon roll tro att det inte är mitt namn.....kan man kanske tom vara så fräck att jag skriver mitt namn på hennes address?

Nån som vet?

Tacksam för svar!

Det är för att skydda dig, någon kan ju ha snott ditt kort och skickar varorna hem till dig.
Försökte själv liknande häromveckan hos Netonnet, skulle köpa en DVD-spelare till en vän i Östersund och ville ha den skickad dit. Det gick inte!

ok...jo jag misstänkte det. Men nu gjorde jag så att jag skrev hennes address som billing address och den klagade inte då jag skickade iväg ordern. Alltså använde jag mitt kort att betala med men skickade allting till henne. Vi får se om apple kanske hör av sig o undrar om allt har gått rätt till!

men visst har jag väl rätt i att dom bara kommer att skicka ett kvitto typ på beställningen? Det är ju ingen räkning som kommer för dom drar ju pengarna online va??

Ursprungligen av xantipa:

ok...jo jag misstänkte det. Men nu gjorde jag så att jag skrev hennes address som billing address och den klagade inte då jag skickade iväg ordern. Alltså använde jag mitt kort att betala med men skickade allting till henne. Vi får se om apple kanske hör av sig o undrar om allt har gått rätt till!

men visst har jag väl rätt i att dom bara kommer att skicka ett kvitto typ på beställningen? Det är ju ingen räkning som kommer för dom drar ju pengarna online va??

Helt riktigt...

Jag beställde via ADC USA till min syster i Miami, men betalade med mitt kort och det funkade bra.
I love USA.

1
Bevaka tråden