Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webb kamera till iChat?!?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-07-05 22:10

fungerar vilken webb kamera som helst eller måste man köpa iSight för 1500 kr?!? Tänkte testa en kamera för kanske 300 kr, med usb kabel - måste det vara firewire kabel eller..
gärna några tips och råd, om någon har erfarenhet av webbkameror samt iChat.
Tack på förhand...

  • Oregistrerad
  • 2004-07-05 22:14

Det måste inte vara iSight och det måste inte vara FW, men det krävs massa exktrajox för att få igång det med, säg, någon billig logitech så värderar man sin fritid i några pengar så går man ofta back

  • Oregistrerad
  • 2004-07-05 22:20

ha ha...ok, satt precis på pricerunner och tyckte mig gilla en logitech för endast 220 kr...vilket innebär att jag troligtvis kommer att kämpa med den i ca 2 timmar innan den drar igång:)
(min fritid är värd 650 kr / h)

  • Oregistrerad
  • 2004-07-05 22:27

vet någon om iChat är kompatibelt med något annat chat program för pc - typ ICQ eller messenger?

  • Oregistrerad
  • 2004-07-05 22:32

AOL messenger…
(Numera den vanligaste frågan )

  • Medlem
  • International user
  • 2004-07-06 00:04

Det går bra att köra med USB-kamera i iChat, jag kör själv med en Logitech Quickcam 4000 utan några problem. Dock måste du använda ett extra program som möjliggör usbkamerastöd under iChat. Kontrollera även att det finns drivers för din webkamera under OSX. Kan rek. Logitech, iallafall min modell som funkar prima, bra bildkvalité i förhållande till exempel iSighten. Installera drivers tar max 2min och är inga som helst problem...

http://www.macupdate.com/info.php/id/12294

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-07-06 00:05

Jag har nu äntligen orkat koppla in min iSight som jag köpte när dom kom och kan bekräfta att min iChat fungerar utmärkt med både bild och ljud mot min polare som kör (AOL Instant Messenger).

  • Medlem
  • 2004-07-06 00:11

Det går att använda sin Mini-DV om man har en sådan. Under förutsättning att den har FW förstås.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-06 00:13

Jag har en iBOT firewire webcam. Den funkar med iChat AV

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2004-07-13 07:27

Den billigaste Logitech kameran som fungerar i OSX är Logitech Zoom..
kostar 500kr

Edit: Med original drivers
http://buggy.no-ip.com

Jag har en Logitech QuickCam Pro och den fungerar utmärkt efter att ha införskaffat iChatUSBCam för en hundring.

Kvalitén är riktigt bra för att vara USB.

Ciryon

1
Bevaka tråden