Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC - live 'n direct

Tråden skapades och har fått 392 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-28 20:52
Ursprungligen av Hendrix:

Älskar det nya, ännu stilrenare gränssnittet! Synd dock att emnyraden numera är 3D-formad, som en knapp.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-28 20:50
Ursprungligen av Rajje:

OJOJOJ! De var ju skitsnygga!!!

Men G5:an ser _lite_ liten ut berdvid 30":arn…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-28 20:50
Ursprungligen av Berggren:

Oj vad liten 20" ser ut att vara

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-28 20:45

Ingen G5 Cube?! Ingen ny iMac G5!? Ingen PowerBook G5?! Ingen Newton II!? Ingen iPhone!+ Buhu...
Det var visserligen väldigt coola grejer som de visade nu, men de var alldeles för få...

  • Medlem
  • 2004-06-28 20:47
Ursprungligen av Rajje:

Ingen G5 Cube?! Ingen ny iMac G5!? Ingen PowerBook G5?! Ingen Newton II!? Ingen iPhone!+ Buhu...
Det var visserligen väldigt coola grejer som de visade nu, men de var alldeles för få...

Rejält förvånad att det inte kom någon Skype-iChat. Var ju helt inställd på det efter att ha läst det där foruminlägget av Skype-utvecklaren.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-28 20:49

Force9, fint rapportering !!!!!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2004-06-28 20:46

Amerikanska Apple Store har öppnat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-28 20:46

Acke: Verkligen inte, det har varit lite av OSX största problem. Från Pest till Himmelrike. Tyvärr lär tekniken kräva rel. moderna grafikkort. Jag skulle tippa minst Radeon 8500 lr 9600.

Jag är också nöjd.... Och tycker att det var en kanon rapportering - nästan som att se det live....

Trevliga nyheter, bra rapporterat! Men jag väntade på att på få köpa en ny iPod... åtminstone en 60GB:are. Fasiken

Xsan... mums. Mer sådant för oss teknikfreaks.

Gillar de nya skärmarna. DVI, Kensingtonlås och stödjer VESA! Bra Apple.

OT: Om någon moderator ser detta inlägget, please please lås min inläggräknare för gott Jag har nått mitt mål med detta inlägget

STORT TACK Force9

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-06-28 20:49

Tack grabbar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-28 20:50

Jaja... Det kan ju komma fler uppodateringar i dagarna, det gör det ju i bland...

Får väl hursomhelst instämma i kören av Force9-tackare! Det var jättebra rapportering! Mer detaljerat än MacNytt och MacRumors och alla de andra! Jag var riktigt besviken över att inte få se det live via MPEG4, men det här var bättre än jag trodde!

Tack Force9 för rapporteringen!

/K

Grym!

EDIT: Aldrig är man först

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-06-28 20:51

tackar för rapporteringen!

info om skärmarna på svenska:
http://www.apple.com/se/displays/#

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-28 20:51

Nu är det dags att börja spara. En ny G5:a med dubbla 30" hade inte varit fel. Synd bara att det kostar en liten slant... Med mitt nuvarande studiemedel kommer det bara att ta något decennium innan jag sparat ihop slantarna...

• Dubbla 2,5 GHz PowerPC G5
• 8 GB DDR400 SDRAM (PC3200) - 8x1 GB
• 2x250 GB Serial ATA-enhet
• DVD-R/CD-RW
• NVIDIA GeForce 6800 Ultra DDL 256MB, 2xDVI
• Gigabit Ethernet PCI-X-kort
• 56k V.92 modem
• AirPort Extreme-kort
• Bluetooth-modul + Apple Wireless Keyboard & Mouse
• Mac OS X
• Apple Cinema HD Display (30" flat panel)
• Apple Cinema HD Display (30" flat panel)
• Högtalarna Logitech Z-680 5.1 Surround Sound
• iSight
• AppleCare Protection Plan för Power Mac
• En FireWire 800-port
• Två FireWire 400-portar
• Tre USB 2.0-portar
• Apple-mus

Pris: SEK 140.904,00
Moms: SEK 35.226,00
Summa: SEK 176.130,00

Som hittat!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-29 18:02
Ursprungligen av Anton S:

Nu är det dags att börja spara. En ny G5:a med dubbla 30" hade inte varit fel. Synd bara att det kostar en liten slant... Med mitt nuvarande studiemedel kommer det bara att ta något decennium innan jag sparat ihop slantarna...

• Dubbla 2,5 GHz PowerPC G5
• 8 GB DDR400 SDRAM (PC3200) - 8x1 GB
• 2x250 GB Serial ATA-enhet
• DVD-R/CD-RW
• NVIDIA GeForce 6800 Ultra DDL 256MB, 2xDVI
• Gigabit Ethernet PCI-X-kort
• 56k V.92 modem
• AirPort Extreme-kort
• Bluetooth-modul + Apple Wireless Keyboard & Mouse
• Mac OS X
• Apple Cinema HD Display (30" flat panel)
• Apple Cinema HD Display (30" flat panel)
• Högtalarna Logitech Z-680 5.1 Surround Sound
• iSight
• AppleCare Protection Plan för Power Mac
• En FireWire 800-port
• Två FireWire 400-portar
• Tre USB 2.0-portar
• Apple-mus

Pris: SEK 140.904,00
Moms: SEK 35.226,00
Summa: SEK 176.130,00

Som hittat!

Faktiskt riktigt billigt om du tittar historiskt sett. Jag har tidigare maxat ur sådana konfigurationer och kommit upp i över 200k.. =D Så detta är bra, speciellt om du ser på vad du får.. *dreggel*

/glemme - now at inside mac os x server

Force9 - Stort j-vla tack!!

Uppskattar det verkligen. Bättre än alla andra sajter tillsammans!

1799 $ för en 23" i USA. Vill ha...
Hoppas man få lika mycket rabbat via ADC i Sverige.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-28 20:54

Jag måste säga att jag blir lite sur på vissa här.
Vad tror ni? Det är en mjukvarakonferens? DET ÄR INGEN HÅRDVARA HÄR!
Nya G5 kom den förra gången, nu några veckor innan för att "hålla" löftet så bra dom kunde. Jag är extremt nöjd med skärmara, fantastiskt snygga.

Ursprungligen av mopp:

Jag måste säga att jag blir lite sur på vissa här.
Vad tror ni? Det är en mjukvarakonferens? DET ÄR INGEN HÅRDVARA HÄR!
Nya G5 kom den förra gången, nu några veckor innan för att "hålla" löftet så bra dom kunde. Jag är extremt nöjd med skärmara, fantastiskt snygga.

Håller med dig, det som presenterades var nog så bra och hade man förväntningar på mer så var man nog helt uppe i det blå.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2004-06-28 20:59

Dubbla 30" lär det nog aldrig bli av, än så länge iaf. Jag gissar att specialkortet är anslutet via AGP-platsen, och då lär det ju knappast vara möjligt med 2, eller hur?
Hur blir det nu med strömförsörjningen då? Ska man behöva ha strömsladd till skärmen nu? Det har ju varit super med ADC att ha USB och ström i en och samma kabel... downgrade!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-28 21:01
Ursprungligen av bollman:

Dubbla 30" lär det nog aldrig bli av, än så länge iaf. Jag gissar att specialkortet är anslutet via AGP-platsen, och då lär det ju knappast vara möjligt med 2, eller hur?
Hur blir det nu med strömförsörjningen då? Ska man behöva ha strömsladd till skärmen nu? Det har ju varit super med ADC att ha USB och ström i en och samma kabel... downgrade!

Ja, ADC knäcker, men det är en speciallösning som kräver Apples speciella egna kort eller en svindyr adapter. Antagligen därför som de valde att nu överge den kontakten till förmån för DVI, som är en standard-kontakt.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-06-28 21:04
Ursprungligen av bollman:

Dubbla 30" lär det nog aldrig bli av, än så länge iaf. Jag gissar att specialkortet är anslutet via AGP-platsen, och då lär det ju knappast vara möjligt med 2, eller hur?

info på http://www.apple.com/se/displays/#

Det klarar av att driva två 30-tumsskärmar, vilket utgör den ultimata arbetsytan för kreativt arbete. Kortet kostar 6 495 kronor och finns som alternativ vid beställningsbygge och som fristående paket från augusti 2004.

  • Medlem
  • 2004-06-28 20:59
Ursprungligen av Adrian B:

Håller med dig, det som presenterades var nog så bra och hade man förväntningar på mer så var man nog helt uppe i det blå.

men det är ju skönt å vara där.....

Tiger Server

http://www.apple.com/server/macosx/tiger/

Now we're talking:
- Access Control Lists
- Home Away from Home
- Your Very Own iChat and Blog Servers
- Software Updates — You Say When
- SOHO Setup — Anyone Can Do It
- NT Migration Tool

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-28 21:03

Enhanced 64-bit Support

Tiger ships with 64-bit ready Xcode development tools, so you can take full advantage of the Tiger’s enhanced 64-bit capabilities right out of the box. Tiger’s new 64-bit pointers enable individual processes to access massive amounts of virtual memory. The enhanced kernel, plus a 64-bit version of libSystem, let command-line programs, background daemons and network services directly manipulate up to 16 exabytes of virtual memory. That’s enough to address all the physical memory on an Xserve G5… or a cluster of millions of them.

upp till 16 exabytes virtuellt minne ! ! fyy faaan ! häftig !

Bevaka tråden