Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC - live 'n direct

Tråden skapades och har fått 392 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Så Pipeline var egentligen Automater...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-28 20:29

Har alltså Apple kopierat Konfabulator rakt av med den här Dashboard-grejen? Varför isf - de kan ju lika gärna låta K. följa med OS X?

Ursprungligen av Rajje:

Har alltså Apple kopierat Konfabulator rakt av med den här Dashboard-grejen? Varför isf - de kan ju lika gärna låta K. följa med OS X?

Konfabulator-mannen jobbar nog på Apple numera.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-28 20:31
Ursprungligen av Rajje:

Varför isf - de kan ju lika gärna låta K. följa med OS X?

För att ha bättre kontroll på koden, såklart.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-28 20:33
Ursprungligen av acke:

För att ha bättre kontroll på koden, såklart.

så man slipper vara nervös vid varje sysuppdatering

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-28 20:33
Ursprungligen av acke:

För att ha bättre kontroll på koden, såklart.

Ja, jag tvekar verkligen inte på att Apples version kommer bli bättre - speciellt i hastighet - men det är fortfarande en kpia och då hade det varit bättre att de hade köpt upp K. eller licenserat eller blivit partners nåt. (nån sa att de hade fått killen som jobbade med K. och isf är det ju bra!)

Ursprungligen av Rajje:

Har alltså Apple kopierat Konfabulator rakt av med den här Dashboard-grejen? Varför isf - de kan ju lika gärna låta K. följa med OS X?

Vi ska väl inte dra några förhastade slutsatser, tekniken kan vara annorlunda, Apple kan ha jobbat på det länge osv. Men samtidigt så finns det en del bittra macutvecklare som anser att Apple kopierat deras grejer. Det återstår väl att se...

Orkar du det? Första halvan av 2005... MWSF i Januari då får vi veta datumet... Mars 2005. För att fira releasen av public beta av 10.0.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-28 20:31

Tiger kommer säkert få tag i år

K är sämre, nyttjar nog inte Quarts på samma sätt och drar därmed mer kräm.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-28 20:31

Och Automater - är inte det en kopia av QuicKeys?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-28 20:31

Gällnade Dashboard med Widgets tror jag man ev. gjort dem så "fula", även om jag skulle säga varrirerade, för att visa vad som går att göra och att "vem som helst" ska kunna göra dem.

När kommer Apple uppdatera sin sida med all info? Jag har inte en aning om hur någonting ser ut.

Ursprungligen av Sundevall:

När kommer Apple uppdatera sin sida med all info? Jag har inte en aning om hur någonting ser ut.

21.01

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-28 20:35
Ursprungligen av Sundevall:

När kommer Apple uppdatera sin sida med all info? Jag har inte en aning om hur någonting ser ut.

Efter keynoten skulle jag gissa.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-28 20:36

Nu visas iChat !

Ingen skype i iChat?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-28 20:35
Ursprungligen av Sundevall:

Ingen skype i iChat?

Skype kommer ju till Mac OS X snart iaf.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-28 20:37
Ursprungligen av Rajje:

Skype kommer ju till Mac OS X snart iaf.

Kanske just nu....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-28 20:35

"iChat. Been a huge success. Video conferencing in Tiger based on h.264. significantly
improved quality. Most requested feature: talk to multiple people. 10 people in audio. 3
additional in video. Demoing."

  • Medlem
  • 2004-06-28 20:36

Mest oväntade var väl att GNAA lyckades få tag på Tiger innan WWDC. Som regelbunden Slashdot-besökare stöter man ju på deras "verk" titt som tätt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-28 20:36

Måste bara säga att MacNytts rapportering suger! De sitter inte ens där och rapporterar, utan typ översätter vad andra sidor har skrivit och gör det bara var 10e min...

Ursprungligen av Rajje:

Måste bara säga att MacNytts rapportering suger! De sitter inte ens där och rapporterar, utan typ översätter vad andra sidor har skrivit och gör det bara var 10e min...

Vilken tur att du sitter här da!?

/John

Coolast of all nu enligt Steve:

iChat kommer att använda H.264.

Adressing most requested feature: Audiochatta med upp till tio samtidigt. Videochatta med upp till tre samtidigt.

Steve demar med Phil, Danika och Bertrand.

H.264 ser så grymt bra ut.

När man videochattar ser man allt tre samtidigt i ett enda fönster, med spegeleffekt under video fönstrena. Häftiga effekter. Because we can.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-28 20:38

Ge mig ett bättre iCal!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-28 20:39

Ge mig ett bättre iCal!

Instämmer!

bittenapple.com/tiger

Instämmer också...

Grym rapportering från WWDC så här långt. Mycket bättre än Macrumors.com. Bra jobbat, Force9 mfl. 20 minuter kvar...

Steve summerar Tiger och H.264 nu.

Spotlight, Safari, Core Image och Video, .mac, Dashboard, Automater, iChat och mer.

1H 2005.

Vi får en developer copy idag!!!

Bevaka tråden