Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Egen .MAC/iDisk server?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-06-18 01:15

Det vore ju käckt att kunna använda .MAC/iDisk funktionen mot sin egen server hemma. Men då måste man ju först av allt kunna ändra adressen som iDisk försöker koppla upp sig mot. Nån som vet var i systemet det ligger gömt?

Jo jag vet att man kan göra egna anslutning till servrar i Findern men det är inte det jag vill.

  • Medlem
  • Oslo
  • 2004-06-18 02:49

HD/System/Bibliotek/PreferencePanes/Mac.prefPanes/Contents.
Kan det vara här i någon av filerna i Contents?

Ursprungligen av molia:

Det vore ju käckt att kunna använda .MAC/iDisk funktionen mot sin egen server hemma. Men då måste man ju först av allt kunna ändra adressen som iDisk försöker koppla upp sig mot. Nån som vet var i systemet det ligger gömt?

Jo jag vet att man kan göra egna anslutning till servrar i Findern men det är inte det jag vill.

Gjorde detta själv med hjälp av den här guiden. länk

/JD

Ursprungligen av rudeboy:

Gjorde detta själv med hjälp av den här guiden. länk

/JD

Intressant. Ska se om detta är något för mac.se.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-06-18 11:43

Tack för denna info. Jag skall kolla vidare på detta.

  • Medlem
  • 2004-06-18 11:50

Det är väl halvintressant? Det är bara programmet Backup, som går att skaka liv i, och Backup-program finns det gott om till OS X.

det finns lite mer info på siten om man läser

http://www.drijf.net/dototto/wwwmac.html tex, så om jag fattade korrekt ska det funka att använda iDisk ikonen då..

  • Medlem
  • 2004-06-18 12:18

iSync, som är det som är unikt (och bra) med .mac, funkar däremot inte... verkar det som.

1
Bevaka tråden