Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sveriges bästa/sämsta siter

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Internetworld har tagit fram två listor för dom bästa och sämsta siterna.

Bästa
Årets shopping blev den populära köp- och säljsajten Blocket.
Årets nöjessajt: Brafilm.com
Årets myndighetssajt: Konsumentverket
Årets nyttosajt: Eniro
Årets resesajt: My Travel
Årets community: Lunarstorm
Årets sport & spelsajt: Svenskafans.com
Årets nykomling: Blip.se.

Sämsta
MSN
Telia
Postgirot
SAS

Nu har jag inte använt mig speciellt mycket av någon site förutom SAS, som tveklöst är den sämsta siten jag stött på någon gång.
Man blir totalt förvirrad när man ska hitta information och boka resor där.

Vilka siter sätter ni tummen upp eller ner för?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-06-11 09:20

Tummen ner för SAS, fruktansvärt oanvändarvänlig sajt!
Har bokat biljetter på gånger på deras sajt och första gången var jag tvungen att ringa kundtjänst för hjälp med bokningen, och då är jag en van surfare samt att jag är utbildad Intranetutvecklare.
Vad har de för utvecklare egentligen? Man blir så matt.

Tummen upp för 99mac!

Senast redigerat 2004-06-11 09:43

hmmm sas. Rörig och helt ologisk site. Jag kan inte ens boka resor. Den hakar bara upp sig....

Byråerna lägger allt för stor vikt på att formge siterna istället för att ge dom en pedagogisk uppbyggnad och navigering. Kolla bara på alla (enligt mig) menlösa flash sidor, att få vänta i 30sek för att läsa om.......ingenting.

En bra sak som kommer mer och mer är att ha en vettig sökfunktion även på "vanliga" siter, tyvärr så är inte alltid sökresultaten så bra utformade.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2004-06-11 21:00

Håller med om listan, utöver Konsumentverkets som jag inte alltid gillar så mycket... Och jag håller med om att det är för många som tänker på "flashigt" utseendet på ett eller annat sätt istället för på funktionen för så många som möjligt.

"Sämstalistan" kan jag väl hålla med om också. Utöver att min egen hemsida borde legat i topp där

1
Bevaka tråden