Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hårddisk i iMac DV

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det möjligt att koppla in en extra intern IDE hårddisk i en iMac DV 400 Mhz?

Ciryon

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-05-29 08:40
Ursprungligen av Ciryon:

Är det möjligt att koppla in en extra intern IDE hårddisk i en iMac DV 400 Mhz?

Ciryon

Nix pix. En hårddiskplats bara. Hårddisk och optisk enhet DVD sitter i en vagga tillsammans. trångt om plats.

Jag tror inte att två 3.5 tums enheter får plats i vaggan även om du får för dig att kasta ut den slimmade slot-in DVD´n så tänk inte den tanken.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-06-01 17:35
Ursprungligen av CUBEIS:

Nix pix. En hårddiskplats bara. Hårddisk och optisk enhet DVD sitter i en vagga tillsammans. trångt om plats.

Jag tror inte att två 3.5 tums enheter får plats i vaggan även om du får för dig att kasta ut den slimmade slot-in DVD´n så tänk inte den tanken.

Sitter verkligen den optiska enheten i samma vagga som disken? Jag blir lite osäker här; jag har för mig att hårddisken sitter längre bak...

Dock tycks det ju gå att koppla in en extra hårdisk med egna (längre?) kablar. Här ett tips från ett forum (som i sammanhanget handlar om överföring från en äldre disk till en ny):

The alternative, before reassembling, and requires an extra IDE cable of your own, is to disconnect the optical drive from the ribbon, and using your own ribbon you can connect your old and new ide drives at the same time. set the new drive's jumpers to slave. Boot up as normal, (as normal as can be with the computer upside down). And start disk utility. You will see the two harddrives. Format the new one, and then when that's done, you can just drag and drop all or files from the old HD to the new HD.

It's pretty simple, and I've done the procedure twice on iMac DV400's without a hitch.

Står att finns på denna sida.

PS och OT. Jo, jag vet...jag är här på forumet igen. Om nu någon skulle få för sig att kommentera detta. Bättre sent än aldrig osv, osv, osv. DS.

1
Bevaka tråden