Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Formac Gallery Skärm!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå.. Sitter i valet och kvalet att investera en ny bildskärm
till G4:an .
Har tittat lite på Formac Gallery 17,4 skärmen som Macoteket säljer.

Någon som har erfarenhet av den skärmen? Några kommentarer skulle vara
trevligt. Jag tänker köra en del videoredigering på denna skärm förövrigt.
Vet ni någon mer återförsäljare till Formac skärmen?
Vad är det för skillnad på en ADC och en DVI skärm.. förutom priset?

Tack för mig

/ Peller

  • Medlem
  • London
  • 2004-05-17 13:18

Min lillebror har en Formac 17", jag har en 17" från Apple. Jag tycker att Formacs skärm känns lite plastigare men bilden kan jag inte klaga på. Jag håller iofs inte på med bildbehandling, vilket du kanske gör, så jag kan inte kommentera färgåtergivning mm. ADC är Apples egna kontakt för att koppla in skärmar, i kontakten finns då bildsignal, strömförsörjning och USB. Det innebär att du har en USB-hub på baksidan av skärmen där du kan koppla in tangentbord mm. DVI är ett standardformat för digitala skärmar som du hittar på alla nya bildskärmskort för PC, Apples datorer har vanligtvis båda, dvs ska du sälja skärmen så har du en större mängd potentiella kunder om du väljer DVI. Däremot får du betydligt fler sladdar och skit när du har DVI.

Formac-skärmen ser rejält plastig ut. Andrahandsvärdet på Appleskärmar är högre.

Much better looking to! (apple's 'that)!

  • Oregistrerad
  • 2004-05-23 09:03

Jag överväde Formac men köpte sedan en 20" Apple som enligt den lätt ovetenskapliga undersökning jag gjorde på nätet skulle vara bättre. Hur som helst verkar det som om Formac har mycket bra prestanda i förhållande till priset.

[Edit: stavning]

1
Bevaka tråden