Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konica Minolta DIMAGE A2

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-05-13 16:01

Hej,
undrar om någon här har denna kamera och kan dela med sig av erfarenheter. Jag har läst allt som finns att läsa på nätet och vill ha lite mer synpunkter från er här på forumet.

Jag har tidigare använt Minolta Dynax 7xi men slutade helt med det när jag köpte en digital Ixus får tre år sedan.

6000 digitala exponeringar senare börjar jag längta tillbaka till systemkamerans funktioner men vill inte gå upp till DSLR pga pris, klumpighet, funktioner etc. Att plocka fram 7xi igen känns liksom helt fel. A2 verkar vara "rätt" val.

Vad tycker ni?

Martin

Håll i Dig lite till

om Du har en "gammal" Minoltautrustning. Avvakta vad som kommer efter sommaren (Minolta Dynax 7D). Då behöver Du bara satsa på huset, gluggarna har Du ju redan. Sannolikt kommer den att klå A2 med hästlängder vad avser bruset och purple fringing, en åkomma som alla 8MP kameror dras med i större eller mindre utsträckning. Den större CCDn i 7D (trots sina 6MP) ger bättre resultat.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-08 08:52
Ursprungligen av mcia:

Hej,
undrar om någon här har denna kamera och kan dela med sig av erfarenheter. Jag har läst allt som finns att läsa på nätet och vill ha lite mer synpunkter från er här på forumet.

Jag har tidigare använt Minolta Dynax 7xi men slutade helt med det när jag köpte en digital Ixus får tre år sedan.

6000 digitala exponeringar senare börjar jag längta tillbaka till systemkamerans funktioner men vill inte gå upp till DSLR pga pris, klumpighet, funktioner etc. Att plocka fram 7xi igen känns liksom helt fel. A2 verkar vara "rätt" val.

Vad tycker ni?

Martin

"men vill inte gå upp till DSLR pga pris, klumpighet, funktioner etc", men hur ska du ha det då? En DSLR kan du få för 5th i beg skick, typ Canon D30 ellr Nikon D1.

Ursprungligen av mcia:

Jag har läst allt som finns att läsa på nätet

Även denna text?

  • Medlem
  • 2004-06-08 15:42
Ursprungligen av Adrian B:

Även denna text?

Ja faktiskt

Och är lycklig ägare till en A2 sedan 3 veckor! Fantastisk fotograferingsglädje. Rekommenderas!

/Martin

1
Bevaka tråden