Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flera användare, en adressbok

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!!

Jag och min sambo delar dator med varsit användarkonto på. Jag undrar om det finns nått sätt dela adressboken eller måste man skriva in samma adress i bådas adressbok. Skulle bli glad om nån därute stöt på samma problem och lyckats lösa det

  • Medlem
  • 2004-05-01 17:56

Jag har inte testat detta själv. Men på macosx.com brukar man hitta en hel del tips.

Share Address

Mvh
/Ulf

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-28 17:55

Jag blåser liv i denna urgamla tråd eftersom jag själv stod inför samma "problem".

Jag följde instruktionerna i länken och de funkade fint till en början. Jag gav alla Läs/skriv-behörighet i adressbokens mapp, lade den i Delat-katalogen och lade symboliska länkar i de personliga mapparna.

Men, när någon skriver/ändrar i adressbokens data så ändras behörigheterna för filerna. Då "ägs" adressboken av den som senast skrev i den och den andra personen får problem med Mail och Adressboken - de står och tuggar eftersom de inte har rättigheter till adressboken. Den som skrev i boken måste alltså "låsa upp" behörigheterna efer varje gång - något som 1. glöms och 2. inte klaras av alla personer.

Det går att dela en adressbok mellan två .Mac-användare. Undrar om de gjort så för att man inte ska kunna dela på den...eller ser jag spöken där inga finns?

Nåja, i vilket fall funkar det att dela på iTunes på det här sättet. Det gör vi idag. Alla låtar ligger på en extern disk och vi har symboliska länkar till den katalogen i våra personliga iTunes-mappar samt pekar mot externa disken i iTunes-inställningarna.

1
Bevaka tråden