Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ICQ

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-02-17 02:11

Skaffade för ett ta sedan ICQ. Bland annat för att enkelt kunna byta filer med folk.

Funktionen "File" är inaktiv (grå) och det funkar inte att övrföra filer vakren från eller till min dator. Någon som vet vad man kan gör aåt det?

// Leif

Har du router? Jag har oxå problem med det nämligen.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Pierre/M-stad:
Har du router? Jag har oxå problem med det nämligen.

Vilken version av ICQ har ni?
Vilket OS?

(Tidigare var det problem att skicka/ta emot filer mellan MAC <-> PC, men i OSX och ICQ 3.2 fungerar det finfint för mig. Ialafall hemma (där jag har Airport), men på jobbet fungerar det inte (förmodligen pga brandvägg). Men trots att jag inte kan skicka filer på jobbet så är inte "file" grått, det ser ut som att det fungerar, men det kommer aldrig fram någon fil om jag försöker. ICQ väntar bara på respons hos mottagaren. I såna lägen fungerar iChat bättre - det verkar lura brandväggen på något sätt.

[ 17. februari 2003, 10:47: Meddelandet ändrat av: Goldbeach ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-17 10:59

ICQ 3.2 fungerade för mig KATASROFALT dålig just på filöverföringsbiten. Antingen avbröts överföringarna eller så krashade programmet.

Kör med Proteus nu - rockar FETT. Vet dock inte om det har stöd för File-transfer och hur bra det funkar.

  • Medlem
  • 2003-02-17 14:46

Jag kör OS 9.1 och ICQ 3.02. Och överföringen är PC <-> Mac.

Någon som testat Yahoo Messenger? Kan det va´ no´t`?

// Leif

Ja, om det nu vore så väl att man överhuvudtaget kom ut på ICQ. Kommer bara upp en ruta med 3 val. New, Existing eller inport old number. Allt funkade väl igår. Har netgear router, men det har ju inte varit ett hinder förut. När jag skriver i mitt nummer och lösenord, så händer det inget mer. Bara står och tuggar. ICQ-huvudet bara snurrar..

Vad är fel? Har även provat laddat ner programmet på nytt. Samma version som innan.. Jag blir inte klok på detta..Vad göra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-18 18:05
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Erik.dv:
Kör med Proteus nu - rockar FETT. Vet dock inte om det har stöd för File-transfer och hur bra det funkar.

Det rokkar verkligen, men har tyvärr inte stöd för filetransfers

Önskar det kunde komma snart, har saknats länge...

1
Bevaka tråden