Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SVT lämnar macen

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple och Digidesign (ProTools) som ägs av Avid har tydligen vissa problem med varandra då det gäller att få drivrutinen för fiber-chanel kort att bli 100% kompatibelt och som ska fungera mot Avids Unityserver samt problem med videohårdvaran V10. Detta blev uppenbart då SVT Stockholm med 14 stycken ProTools redigeringar nu länar macen som platform och går över till PC. Vems felet är kan man bara spekulera i. Trots allt så är Avid och Apple konkurenter. Även SVT Göteborg lämnar nu macen med ProTools, där finns 3-4 sådana bearbetningsställen för mac. Tyvärr har jag nu en viss förståelse för att det bara måste fungera.

+++

Senast redigerat 2004-04-29 17:32
  • Oregistrerad
  • 2004-05-02 17:13

Avid verkar koncentrera sin utveckling för PC snarare än Mac. Avid äger Digidesign, som kanske blir tvugna att följa med på PC-tåget.
Intel äger en stor del av Avid. No further comments.

Ursprungligen av [email protected]:

Apple och Digidesign (ProTools) som ägs av Avid har tydligen vissa problem med varandra då det gäller att få drivrutinen för fiber-chanel kort att bli 100% kompatibelt och som ska fungera mot Avids Unityserver samt problem med videohårdvaran V10. Detta blev uppenbart då SVT Stockholm med 14 stycken ProTools redigeringar nu länar macen som platform och går över till PC. Vems felet är kan man bara spekulera i. Trots allt så är Avid och Apple konkurenter. Även SVT Göteborg lämnar nu macen med ProTools, där finns 3-4 sådana bearbetningsställen för mac. Tyvärr har jag nu en viss förståelse för att det bara måste fungera.

+++

Visst efter veckans totalhaveri så förstår man ju att tillförlitlighet och att allt ska fungera är jätteviktigt för SVT (Obs Ironi!!)

Sen så har man ju hört att SVT har gott om pengar och kan slänga mångmiljonsinvesteringar i sjön helt utan vidare.( Obs Ironi!! 2.)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-02 18:00

Hoppas att de får ordning på sina PC-riggar. Men annars finns ju Final Cut Pro...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-02 18:26

Man kan ju misstänka att de vill använda samma programvara som tidigare...
Men, det är ju lite trist när det känns som att det snart bara är Äpple kvar på Mac plattformen

Ursprungligen av swede:

Man kan ju misstänka att de vill använda samma programvara som tidigare...
Men, det är ju lite trist när det känns som att det snart bara är Äpple kvar på Mac plattformen

Jo fast SVT är som en droppe i havet - nyligen så stod det på webben att franska TV2 gått över till FCP... enligt vad jag läste så har franska TV1 redan FCP.. så ärligt talat så tror jag att Apples FCP vinner terräng på Windows bekostnad - fast att det nu blir så här trist på SVT får jag väl skaka av mig och se fram emot att ytterligare 6 år snart är över... sedan (2010) bär det ut i det fria som ung 62-årig pensionär Stannar inte en dag i onödan.

1
Bevaka tråden