Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport och IP konfigurationer

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-04-25 02:26

Hallå

Har min AEBS inställd med all info ifrån min ISP och har tidigare haft IP utdelning (till det interna nätverket) och alla klient datorer inställda på DHCP.
Nu har jag börjat mecka med port forwarding och vill då ge mina datorer mauella IP (fortfarande inom det interna nätverket). I administratörsverktyget till AEBS måste man aktivera IP utdelning för att kunna port forwarda men när man försöker ställa manuella IP i klient datorern går det inte att komma åt internet. Någon som vet varför?

Har basstationen inställd på (192.168.1.1) att dela 192.168.1.x och försöker ställa in min powerbook på 192.168.1.2 och min pc laptop på 192.168.1.3 men det funkar som sagt inte...

Är lite rookie på nätverksgrejerna så hjälp uppskattas!

Mvh
Alexander

Jag tror inte att du kan dela ut adresser på detta sätt. Du kan bara dela ut "riktiga IP".
Däremot kan du göra som du gjort tidigare och ställa datorn manuellt på tex. 10.0.1.100 sedan portforwardar du till den adressen. Så gör jag och det fungerar bra.

1
Bevaka tråden