Powerbook 12" eller 12" DVI

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska beställa en 12" powerbook, har av leverantören blivit erbjuden en 867 med Superdrive eller en 1Ghz med CD-rom till samma pris, har kollat på specifikationerna och det skiljer ju sig åt lite:
Usb 2.0, annat grafikkort, möjligghet till mera ram-minne mm. på den nyare datorn.

Har Dvd brännare på min stationära.

Programmen jag använder mest är Filemaker, Photoshop, indesign.

Vilken ska jag välja?

Lasse

• Oregistrerad
  • 2004-03-30 09:16

Köp den snabbare för du lär ju inte bränna två dvdskivor samtidigt

Kommer 867:an med den progamsvit som följde med den när den var ny för ett år sedan eller de progam som följer med de nya PB:arna? Om du får det gamla paketet åker du ju dit på att skaffa b.l.a. en uppgradering till Panther (om du inte redan kör det, vill säga). Känns som om du borde kunna pruta ner priset på 867:an ytterligare ett stänk. Speciellt med tanke på att du redan har DVD-brännare. Gäller Apples garanti från datumet du köper den eller från datumet leverantören tog hem den, förresten?

Ursprungligen av MacNasty:

Kommer 867:an med den progamsvit som följde med den när den var ny för ett år sedan eller de progam som följer med de nya PB:arna? Om du får det gamla paketet åker du ju dit på att skaffa b.l.a. en uppgradering till Panther (om du inte redan kör det, vill säga). Känns som om du borde kunna pruta ner priset på 867:an ytterligare ett stänk. Speciellt med tanke på att du redan har DVD-brännare. Gäller Apples garanti från datumet du köper den eller från datumet leverantören tog hem den, förresten?

Det stämmer jag skulle få betala en femhundring för uppgradering av OS, garantin skulle vara densamma för bägge maskinerna och räknas från köpdatum.
Jag har emellertid redan beställt 1ghz modellen, det känns som att det mesta talade för den.
Får den imorgon
Tack för era kommentarer
Lasse

1
Bevaka tråden