Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nån som vill hämta 10.3.3?....

Tråden skapades och har fått 70 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-03-17 15:06

Min Firewirehårddisk sänker inte systemet längre när jag flyttar stora filer fram och tillbaka från den. I OS X 10.3.2 var detta enormt frustrerande för min del.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-17 15:22
Ursprungligen av Mattias Hedman:

För det första det fungerar.
Du kan nu binda en OS X maskin till ett Active Directory träd samt att låta Active Directory Domän kontrollaten sköta inloggningen på OS X maskinen.
Alltså du behöver inte ha en konto lokalt på en maskin för att logga in om datorn är ansluten till ett MSAD träd..

Det var ju det där med att AD-trädet ska finnas i en skog - d vs man måste (såvitt jag kan förstå) ha en till server som agerar skog. Skog = master controller typ. Eller har jag fattat det fel? Det fungerar iallafall inte för mig att ansluta, den klagar på att det inte finns någon "Forest", jag har bara en domän.

Argh.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-16 19:45
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Kerberos fungerar nu som det ska!

Vad är skillnaden med kerberos? jag menar på mac os X Client.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-16 10:39

kollegan installerade nyss..poff!!..kernel panic direkt vid uppstart..kämpar febrilt med att få igång sin burk nu..G5 1.6 ghz..hmm..jag väntar nog en stund med att installera...

Har ett svagt minne av den där buggen med återgång till USA-keyboard. Tror det hade att göra med egna skrivbordsbilder och vilket format dessa var sparade i, eller rent av *var* de var sparade. Skumt, jag vet... Och borde ju vara åtgärdat vid det här laget, så troligen är del väl nåt annat som spökar för smurf. Värt att testa om du kör med egna bilder på skrivbordet i alla fall (stäng av dom mao, och se om det blir nån skillnad).

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2004-03-16 12:24

Tycker det känns som om det går lite snabbare att surfa med Safari.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-03-16 13:07

Funkar smidigt hittills - stabilare SMB med PCn i garderoben och t o m utskrift på den utdelade USB-skrivaren i samma garderob...

Upplever att nätverksbiten i Finder går klar snabbare.

Smidigt snabbt snyggt...

  • Medlem
  • London
  • 2004-03-16 14:37

Vad menar dom med att nätverksenheter visas på skrivbordet? Det gör dom väl redan, jag ser iaf mina servrar på skrivbordet...

Bank ID - OK!!!

Din webbläsare har stöd för java.
Versionen av din webbläsare stödjer BankID-funktionalitet.
Ditt operativsystem har rätt version.
Din dator stödjer BankID-funktionalitet.

Testat genom http://www.finn.se

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-03-16 16:36
Ursprungligen av Saffran:

Din webbläsare har stöd för java.
Versionen av din webbläsare stödjer BankID-funktionalitet.
Ditt operativsystem har rätt version.
Din dator stödjer BankID-funktionalitet.

Testat genom http://www.finn.se

Men jag får samma svar med min 10.3.2 !, alltså ok.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-16 17:25

HjÄlp!!!

Det går inte att uppdatera! Efter en stund blåsim i programuppateringen så kommer det upp ett felmeddelande som säger att filen inte kan verifieras och uppdateras och att jag bör kontrollera om jag har skrivrättigheter till "/tmp/501/TemporaryItems/com.apple.SoftwareUpdate".

Jag har kört reparera skrivbehörigheter och även sökt efter ovannämnda fil, men den finns inte!

Vad göra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-16 17:49
Ursprungligen av maca:

Det går inte att uppdatera! Efter en stund blåsim i programuppateringen så kommer det upp ett felmeddelande som säger att filen inte kan verifieras och uppdateras och att jag bör kontrollera om jag har skrivrättigheter till "/tmp/501/TemporaryItems/com.apple.SoftwareUpdate".

Jag har kört reparera skrivbehörigheter och även sökt efter ovannämnda fil, men den finns inte!

Vad göra?

Efter omstart funkade allt som det ska. Skumt fel!

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-03-16 18:40
Ursprungligen av maca:

Det går inte att uppdatera! Efter en stund blåsim i programuppateringen så kommer det upp ett felmeddelande som säger att filen inte kan verifieras och uppdateras och att jag bör kontrollera om jag har skrivrättigheter till "/tmp/501/TemporaryItems/com.apple.SoftwareUpdate".

Jag har kört reparera skrivbehörigheter och även sökt efter ovannämnda fil, men den finns inte!

Vad göra?

Ursprungligen av maca:

Efter omstart funkade allt som det ska. Skumt fel!

Förmodligen var det fullt på din HD. Efter omstarten så tömdes det virtuella minnet, och det blev tillräckligt med plats för att kunna installeras.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2004-03-16 18:44

PB 12"

Nån som installerat 10.3.3 på en 12" PB, förra uppdateringen mixtrade med fläkten från härligt små-surrande till brunstig hårtork, händer detta även nu?

Ursprungligen av Udo:

Nån som installerat 10.3.3 på en 12" PB, förra uppdateringen mixtrade med fläkten från härligt små-surrande till brunstig hårtork, händer detta även nu?

Jag har uppdaterat min PB 12" - 1 GHz till 10.3.3, hade inte de problem du nämner och den är även nu fortsatt snäll. ( Min PB levererades i slutet av januari 2004 och då hade man nog kommit tillrätta med en del barnsjukdomar - tror jag ).

Hur får man servericonen att ligga kvar i Finder då?

Hur får man servericonen att ligga kvar i Finder då? Det var ju utlovat att man skulle kunna ha iconen för servrar kvar i Finder fast man var nedloggad från dem. Har jag missuppfattat detta eller hur gör jag?

Ursprungligen av jb:

Vad menar dom med att nätverksenheter visas på skrivbordet? Det gör dom väl redan, jag ser iaf mina servrar på skrivbordet...

Jag tror att det är volymer via SMB som det nu kan moteras på skrivbordet... jag kan iaf nu lägga volymer på skrivbordet som jag tidigare inte kunde lägga där. Förut var jag tvungen att varje gång gå via "Nätverk" eller skapa en alias för att komma åt dom.

Även när jag anslöt till utdelade filer på en mac från en annan (via AFP) så hamnade det inte på skrivbordet, om jag anslöt genom Finder. Nu fungerar det.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-16 17:28

Jobbigt att anslutna nätverksdenheter visas i finder menyn, får testa ta bort det, annars kopplar ju allt mycket snabbare ! mycket bra!

Vilken version ( exakt ) har ni som uppdaterat till 10.3.3, fick för mig att nåt gick fel med min uppdatering, min safari är 1.2 (125.1)

Ursprungligen av lilledanne:

Vilken version ( exakt ) har ni som uppdaterat till 10.3.3, fick för mig att nåt gick fel med min uppdatering, min safari är 1.2 (125.1)

Jag har 1.2 (125.1) och min uppdatering gick som den skulle.

Har för övrigt kört in 10.3.3 på två st powerbook idag och bägge verkar rulla som de ska.

Okej...stod att safari var uppdaterad till 1.2.1 på nån sida ( det kanske är 1:an efter 125 då ) ..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-16 17:57

Uppstarten på min TiBook blev ofattbart seeeeg efter uppdateringen! Nåt tips?

Ursprungligen av Milo:

Uppstarten på min TiBook blev ofattbart seeeeg efter uppdateringen! Nåt tips?

Nästa gång du startar kommer det att gå fortare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-16 19:01
Ursprungligen av Nurell:

Nästa gång du startar kommer det att gå fortare.

Tyvärr inte. Har testat 3 omstarter, skivverktyg och Cocktail. Färgsnurran snurrar fortfarande lika ivrigt...

Ursprungligen av Milo:

Tyvärr inte. Har testat 3 omstarter, skivverktyg och Cocktail. Färgsnurran snurrar fortfarande lika ivrigt...

Kolla detta:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=86639&sessionID=anonymous%7C12071900&kbhost=kbase.info.apple.com%253a80%252f

Milo:
Om jag uppfattat ditt problem korrekt så upplever du hela burken som seg efter uppdateringen?

I så fall kan jag rekommendera det jag själv gjorde på min G5:a som jag tyckte kändes lite styltig (jag har även haft lite problem med plötsliga frysningar av systemet osv);

1.Boota om från Panther 10.3 installationsskiva, välj Disk Utility från menyn, välj "Repair Permissions" och kontrollera hårddisken.
2. Gå ur Disk Utility, välj att installera 10.3 men välj en Alternativ installation; kryssa i "Archive and install" och kryssa i att du vill behålla användarkontot samt nätverksinställningarna. Detta installerar ett friskt system 10.3 och kopierar över ditt gamla system i en "Gammalt system"-mapp och lägger sen in dina användare etc i den nya installationen.
Enda nackdelen med detta förfarande är att man kan behöva installera om vissa små tredjepartstillägg, såsom videocodecs, stuffituppdateringqar etc. Mina Adobe-program och allt annat fungerar precis som de gjorde tildigare.
3. boota om. Välj System update och ladda hem 10.3.3 uppdateringen och installera.
4. Boom! Du har en fräsch installation, och sluppit gå via 10.3.1, 10.3.2 etc.

Lycka till och rapportera gärna hur det gick!

/Jernberg

Senast redigerat 2004-03-17 16:30

Funkar perfekt.. på min Dual G5
Gick från 10.3.2

Bevaka tråden