PowerBook eller iBook?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-03-12 11:27

Usch.
Min iBook:s skärm gick sönder, så nu funderar jag på att köpa en helt ny dator.
Fick pengar för att laga den, men det kommer att kosta nästan lika mycket som att köpa en ny dator.

Vad ska jag köpa?

Alt 1. iBook 12" igen: Samma som innan och budgetalternativ. Den fungerade ju innan och lär ju fungera i fortsättningen. Kanske var den lite seg att köra eclipse på.

Alt 2. iBook 14": Tröstpris. Lite billigare, men lite större och lite roligare.

Alt 3. PowerBook 15": Nytt, spännande, intressant, men över 10k dyrare!

Så jobbigt det är att inte kunna bestämma sig!
Finns ju säkert något annat man vill göra för de där extra 10k:na.

Hilfe!

Sitter i exakt samma sits. Dyrare dator är bättre dator är roligare dator... Men man kan göra en massa annat roligt för de där extrapengarna. Svårt jobbig sits. Vad kan man göra med en iBook 12"? Går det att spela på den t.ex.?

• Oregistrerad
  • 2004-03-13 11:19

Nån av iböckerna, inte en chans att p-böckerna är värd extrafliset. Har en 14"ibook, är mycket mer nöjd än med förra generationens P-book G4 (ibooken är så tyst!:-D). Hade det suttit G5 i p-böckerna hade det varit en helt annan 5:a. (mina 5öre).

• Oregistrerad
  • 2004-03-13 12:18

Det finns ju faktiskt annat i livet än datorer
10k kan man göra mycket roligt med

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-13 12:23
Ursprungligen av oskarrr:

10k kan man göra mycket roligt med

Helt rätt!

• Medlem
  • 2004-03-13 16:18
Ursprungligen av oskarrr:

Bäh! Aldrig!

Nåja, bestämde mig till slut att det skulle bli en iBook 12 iaf. och när jag pratade med min lokala återförsäljare så var de slut! Fick vara utan bok hela helgen!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-13 12:21

iBook. Bärbara datorer blir gamla och går sönder i alla fall, och behöver man en extremt mobil dator finns det inget mer prisvärt än iBook 12 tum. Köp en iBook, sen köper du en till när den börjar kännas klen.

iBook 14", men när PB får en G5a så får man ta en funderare

• Avstängd
  • 2004-03-15 01:59

iBook 12" är per definition mitt digitala liv, att ta med. ouh jag klarar mig inte utan den,, så liten och så fin... och 800Mhz räcker faktiskt långt.

1
Bevaka tråden