erfarenhet av Maxtor?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-02-23 09:09

http://www.nyhamndata.se/productInfo.php?shop=1&productIdent=MNBMNBQEWRW323

Är det någon som har några erfarenheter av denna, eller någon av de mindre i samma serie? Dags att fixa mer utrymme...

Har precis den hårddisken, min första från maxtor och har inget att klaga på. Den har klarat av många resor i kylan och mår fortfarande bra

• Oregistrerad
  • 2004-02-23 10:40

Har en 160 GB Maxtor som får stå ut med mycket flyttande.
Funkar jättebra.

Har en 200-gigsdisk i den föregående OneTouch-serien som fungerar bra.

• Medlem
  • 2004-02-23 11:43

priset är väl vettigt oxå... Butiken har internetpriser fast man kan komma och hämta grejerna i butiken. Så länge man besäller på internet.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-02-23 18:10

Har en likadan, funkar klockrent!

Platt & bra oxå, går ner smidigt i väskan tillsammans med PB´n....

Edit: tillägg...

Jag har 250GBaren i den tidigare modellen. Den gick sönder efter 3 månader, så jag var tvungen att skicka den till Irland. Jag fick en ny som har fungerat sedan dess.

För ca 4 år sedan köpte jag två Maxtordiskar som jag stoppade i externa firewirelådor. Dessa diskar höll endast i något år, dessbättre hade dom 3 års garanti så jag fick två nya diskar.

Iofs är 3 diskar ett larvigt litet statistiskt urval. Men, personligen kommer jag nog aldrig mer köpa en Maxtordisk.

• Medlem
  • 2004-02-28 12:58

Det blev en LaCie d2 250 mb FW400/800 USB2 för 3125 av Ohennig hos Kullanders. Måste ju stödja sina vänner.

• Oregistrerad
  • 2004-03-07 20:11

Nån som kan tala om om det finns nån ON/OFF knapp på Maxtor one touch ? hittar ingen!

• Medlem
  • Boden
  • 2004-03-08 20:21
Ursprungligen av Philip:

Nån som kan tala om om det finns nån ON/OFF knapp på Maxtor one touch ? hittar ingen!

Ja, det finns en ON/OFF knapp på dessa.
Har själv en sådan som första inlägget i tråden omnämner.

Ursprungligen av Philip:

Beror på vilken modell det är. Jag har ingen på min. Manualen rekommenderar att man använder en strömdelare med brytare på om man vill bryta strömmen helt.

Jag har en maxtor one touch av förra modellen som lagt av efter drygt ett år, den har dock stått på dygnet runt. Eller den är inte död men den tappar volymerna titt som tätt och hänger hela maskinen/findern med ojämna mellanrum. Någon som upplevt samma sak?

Ace är det 3 års garanti på Maxtor diskar? Beställde precis en ny men man kanske borde höra av sig till Maxtor....

Jag tror inte dom har kvar treårsgarantin längre. Du kan se det på deras site, tror jag. Kolla upp det. Men, jag skulle prova att formatera om nåt (helst båda) att formatera om disken och prova den på en annan dator. För att se att det verkligen är något fysiskt fel. (För jag antar att du har den externa OneTouch)

Ok, den är omformatterad och även nollad utan framgång. Vad jag däremot inte provat är en annan dator men den sitter på en kedja av firewire diskar och är den enda som strular så jag tror inte det är någon större idé.

1
Bevaka tråden