Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Studentrabatt på Creative Suite

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En kompis till mig som läser på universitetet funderar på att köpa Creative Suite men varken han eller jag kan hitta information om ifall det finns någon student-rabatt.

Hur ligger det till med detta - går det att få paketet billigare om man är student?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-13 23:14

Göteborg ... då kan jag inte säga exakt vad du ska gå men det brukar finnas nåt ställe på universitetet där man kan köpa datorer, programvara etc till rabatterad pris. De brukar ha koll på sådana här rabbater, gå dit och fråga.

Det finns ett akademiskt pris för institutioner. På min institution på Karolinska institutet har jag beställt (och väntar ännu) CS premium, tror det kommer att kosta ca 1900 (exkl moms och utan manualer och CD-media).

Vad händer när man inte pluggar längre, efter studierna? får man använda programmen kommersiellt då?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-14 10:44

De är väl aldrig tänkta att användas kommersiellt, på en Academic version brukar det stå att man inte får använda den i kommersiella sammanhang.

Förutsatt att det inte har hänt något nyligen så är det endast amerikanska Adobe som erbjuder rabatterade studentlicenser och då endast till det egna landets studenter. Gör en sökning för tidigare diskussioner i ämnet.

1
Bevaka tråden