Powerbook G3/500

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns en PB G3/500 som en herre gärna vill sälja till mig. Eftersom det blev lite kommunikationsmiss, hann jag köpa en Bärbar PC innan. Han vill fortfarande sälja den till mig. Nu undrar jag om 3700:- inklusive frakt är ett kanonpris som jag inte får missa, eller om jag skall avstå.

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2004-01-25 00:29

Oj! Ja, det var bra! Jag köpte en 500 med 384 RAM och 20GB disk för 7500 för ett halvår sen, den var iofs ovanligt fin, men ändå!

Instämmer, ett mycket bra pris, köp!

Om inte du handlar Per, så gör jag det. Ge mig bara hans nummer.

Jag köpte en Pismo 500 för någon månad sedan för 5500 kr. Jag tvingades byta hårdddisken i den (20GB till 40GB) då denna var gammal och väsnades en hel del men nu är datorn verkligen knäpptyst. 640MB minne istället för 256MB gör ju en viss skillnad också.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-01-25 10:03

jag ligger här i sängen med min sån nu, klart du ska köpa en!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Per Selander
Finns en PB G3/500 som en herre gärna vill sälja till mig. Eftersom det blev lite kommunikationsmiss, hann jag köpa en Bärbar PC innan. Han vill fortfarande sälja den till mig. Nu undrar jag om 3700:- inklusive frakt är ett kanonpris som jag inte får missa, eller om jag skall avstå.

detta är tillfällen som jag ibland vänta ett halår tills dem intäffar. avstår du då är du galen eftersåm det är svårt att får ett sånt pris.
Skulle batterien vara dåligt kan du får den bytt hos apple för ett väldigt bra pris till och då har du fortfarende inte kommit på det vanliga inköpspriset.
dave

Citat:

Skrevs ursprungligen av David Giese
detta är tillfällen som jag ibland vänta ett halår tills dem intäffar. avstår du då är du galen eftersåm det är svårt att får ett sånt pris.
Skulle batterien vara dåligt kan du får den bytt hos apple för ett väldigt bra pris till och då har du fortfarende inte kommit på det vanliga inköpspriset.
dave

Batteriet är ok, den enda " skumma" är att den har CD iställer för DVD.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Per Selander
Batteriet är ok, den enda " skumma" är att den har CD iställer för DVD.

http://www.apfelklinik.de/
frågar honom om du kan skicka din och får för ett bytespris en dvd. Han är verkligen tillförlitligt hälpte mig många gånger.

Ok !
Nu har jag bestämt mig för att köpa den, detta tack vara all påhejning från er. Om jag blir besviken så skyller jag på er
Jag får se över maskinparken hemma och sälja ut lite prylar....eller flytta ut sängen på uteplatsen.

Lycka till

Jag är förresten en Macsnubblare överhuvudtaget. Var i Stockholm igår och hämtade en G3/233 256 Ram Iomega Jaz 1 Gb
4 Gb Hd + 9 Gb IBM-SCSI hd av modernare snitt. Macally tangentbord och Apple original 17" skärm allt detta för 500:-
Gamla grejor men i fint skick, husets 16-åring sitter just nu och spelar "The Sims" på den.

jag gav för en 6400 samma penga så känner dig lycklig det var ett bra pris med.

1
Bevaka tråden