Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Prissankning?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-01-19 13:01

Ar det nagonting som talar for att Powerbookarna kommer att sjunka i pris inom en relativt snar framtid?

(annars koper jag mig en 12" iBook

/Peter

Apples priser brukar väl sällan sjunka, istället kommer nya modeller då och då med ungefär samma prisbild som tidigare. Men i samband med nylansering så brukar ÅF ibland rea ut tidigare modeller. Dock brukar det vara svårt att motivera sig att köpa nåt gammalt när det finns nyare...

  • Medlem
  • 2004-01-19 13:08

Jag ar ju fattig student och vill ha en barbar dator, sa jag antar att du rekommenderar iBooken?

Bara du har råd med en dator med åäö så är jag nöjd.

Sorry, kunde inte låta bli…

Som halvfattig studerande skull jag nog själv välja iBooken om jag var ute efter bärbart. Om du inte är i stort behov av DVD-brännare eller tänker använda den till riktigt tunga uppgifter är det bästa ekonomin. Prislappen skiljer ju rätt kraftigt mellan i och power, medan prestandaskillnaden inte är så stor.

Senaste numret av MacWorld har ett test av nyaste iBooken, och de har satt rubriken "Nu är iBook nästan lika snabb som Powerbook". Om du känner dig osäker på vad du vill ha kan du ju alltid titta på deras test!

  • Medlem
  • 2004-01-19 14:08

hehe nja jag sitter i england sa det e lite svart med bokstaverna. Jag har kollat in testet och det ser ju onekligen bra ut, iaf jamforelsen med PB 12". Men jag antar att nya iBooken 12" ar markbart snabbare an min iMac G4 700mhz 512 ram?

1
Bevaka tråden