Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stänga locket??

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan
Jag har ett problem med min morsas PB12", hon vill koppla in den på en extern skärm och ha locket på datorn stängt...men när hon stänger locket så slocknar den externa skärmen.

Går det att göra någon inställning så att den inte gör det??

Förutsätter att hon kopplat in ett extern usb-tangentbord när hon testar?

Citat:

Skrevs ursprungligen av magnus.n
Förutsätter att hon kopplat in ett extern usb-tangentbord när hon testar?

'Jepp extert tangentbord.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-07 23:57

klicka på det externa tangentbordet så skall bara den externa skärmen vakna... datorn går i vila automatiskt när man stänger locket, den lilla biten kan man, mig veterligen, inte ändra på.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-08 00:12
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonny Larsen
klicka på det externa tangentbordet så skall bara den externa skärmen vakna... datorn går i vila automatiskt när man stänger locket, den lilla biten kan man, mig veterligen, inte ändra på.

Tyvärr kan jag inte hålla med. Har en PB 12, första generationen, och den verkar vägra att gå i vila när jag stänger locket. Äpplet är konstant tänt när skärmen är nedfälld...

Om det är någon som har samma problem och vet vad som är knas är jag ytterst tacksam.

/Peter

Enda sättet att få maskinen att inte gå i vila när man stänger locket är att plocka ur magneterna som känner av att locket är stängt.
På PBG3 så sitter den i skärmen, på vänster sida. På PBG4 så tror jag att de sitter under tangentbordet.
Har aldrig testat detta på PBG4 men på PBG3 så fungerar det i alla fall.

Tänk bara på att maskinen blir duktigt varm och det rekomenderas inte att köra med locket stängt under längret tid.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-01-08 18:34

Locket på PB 12 måste vara stängt när man väcker den ur vila om man bara vill få igång externa skärmen. När den väl är väckt ur vila kan man öppna locket utan att den interna skärmen drar igång om man fruktar värmeutvecklingen.

Peter, jag känner igen där med det lysande äpplet men jag kommer inte ihåg hur jag gjorde för att få ordning på det. Testa att koppla ur de externa prylarna, stäng locket, koppla in och väck PB:n från det externa tangentbordet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-08 19:10
Citat:

Peter, jag känner igen där med det lysande äpplet men jag kommer inte ihåg hur jag gjorde för att få ordning på det. Testa att koppla ur de externa prylarna, stäng locket, koppla in och väck PB:n från det externa tangentbordet.

Det är bara att buga och bocka. Tusen tack, nu slipper jag en "gapande" Powerbook bredvid skrivbordet...

/Peter

1
Bevaka tråden