Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

lås till G5

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hallå,

finns det någon bra möjlighet att låsa fast G5:an. var för mig att det fanns någon speciell låsanordning på G4:an som man kunde fästa lås eller nån vajer i.

anledningen till min fråga är att min dual G5 och min Apple 17" cinemadisplay blev stulen från jobbet idag. (de gick in och plockade bara min mac + skärm bland typ 15 pc-datorer)

  • Oregistrerad
  • 2004-01-07 00:33

Det finns en ögla för detta som låser G5:ans hölje, se manualen som följer med datorn.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-07 00:36

Sätt en låswire genom handtagen på G5:an. Ett så kraftigt hänglås genom "låsflärpen" på baksidan (låser datorns sidolucka) som möjligt. Skärmen är nog svårare att låsa fast om inte Apple tänkt på det och förberett anslutning för "datorlåswire".

En sån wire (typ kensington microsaver) är ju ändå bara till för "tillfällestjuven" Har nån siktat in sig på verkligen ta datorn så är en sådan wire lätt avklippt på en sekund med en kraftavbitare..

  • Oregistrerad
  • 2004-01-30 22:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan S
En sån wire (typ kensington microsaver) är ju ändå bara till för "tillfällestjuven" Har nån siktat in sig på verkligen ta datorn så är en sådan wire lätt avklippt på en sekund med en kraftavbitare..

Då föreslår jag att du prövar själv. Kensingtons vajrar är i seghärdat rostfritt stål som lämnar avtryck i en avbitare för pianotråd. Det är tom svårt med en bultsax. Man får ta till stämjärn, slägga och mothåll för att klippa av den. Tro, mig! Jag har "hjälpt" en ordentlig f.d. kollega som slarvat bort båda nycklarna. hela Kensington-låset är gediget konstruerat och klarar det mesta som tillfällestjuven kan slläpa med sig i verktygsväg.
Synd att det inte finns uttag för detta på G5:an. Man är hänvisad till en vajer med en ögla i var ända och ett hänglås. Trä också vajern genom öppningen i stödbenet på Apple-skärmen, så har man gjort det lite för tjuven.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Schuckert
Då föreslår jag att du prövar själv. Kensingtons vajrar är i seghärdat rostfritt stål som lämnar avtryck i en avbitare för pianotråd. Det är tom svårt med en bultsax. Man får ta till stämjärn, slägga och mothåll för att klippa av den. Tro, mig! Jag har "hjälpt" en ordentlig f.d. kollega som slarvat bort båda nycklarna. hela Kensington-låset är gediget konstruerat och klarar det mesta som tillfällestjuven kan slläpa med sig i verktygsväg.
Synd att det inte finns uttag för detta på G5:an. Man är hänvisad till en vajer med en ögla i var ända och ett hänglås. Trä också vajern genom öppningen i stödbenet på Apple-skärmen, så har man gjort det lite för tjuven.

Prövat har jag. En på jobbet lyckades ställa om kombinationen på sin kensington utan att se vad de nya siffrorna blev.. Vi fick klippa den och såga bort låset med en metallsåg, Vajjern klipptes med en vanlig kraftavbitare, och vi sågade rätt genom kombinationsdelen på låset med en vanlig hand-metallsåg.

Kan de vara skillnad på nya kensington? Denna var väl 1 år gammal kanske...

1
Bevaka tråden