Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

T39+USB-kabel+MacOSX?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet vart man kan få fatt i en drivrutin för Ericssons USB-kabel DCU-11?

Jag har en Ericsson T39m som jag skulle vilja synka via iSync med Adressboken och iCal. Skulle även vilja använda kabeln för att kunna ladda mobilen när jag är på resande fot (t ex tåget mellan hemmet och universitet i Lund).

Någon som vet eller som kan knåda ihop en egen fungerande drivis:confused:

Att Apple och Ericsson (eller SonyEricsson) inte kan fixa fram en drivrutin är under all kritik. Speciellt när det står följande i Apples iSync hjälp:

Citat:

Göra inställningar för att synkronisera din USB-mobiltelefon

Med hjälp av iSync kan du synkronisera kontakter i Adressbok liksom kalender- och göromålsinformation i iCal på din iSync-kompatibla USB-mobiltelefon.

För att du ska kunna synkronisera telefonen med datorn måste du lägga till telefonen i iSync. Du behöver bara göra det en gång.

1
Anslut telefonen till datorn med en USB-kabel, och se till att telefonen är påslagen.

Mer information hittar du i dokumentationen som följde med USB-mobiltelefonen.

VARNING: Du kan bara synkronisera telefonen med en dator. Om du lägger till telefonen till flera datorer så kan informationen komma att synkroniseras felaktigt.

2
Öppna iSync.

3
Välj Enheter > Lägg till enhet.

4
Dubbelklicka på telefonen i fönstret Lägg till enhet så läggs den till i iSync.

Information om vilka USB-telefoner som fungerar med iSync hittar du på adressen www.apple.com/isync/devices.html

Min T39 är en USB-telefon och stödjer även Bluetooth, men tyvärr så har jag ingen bluetoothadapter, men väl en USB-kabel.

Halloj!
Jag håller med, rena snurren! Köpte nyligen en SE P900 i tron om att den skulle fungera utmärkt med usb kablaget, men icke. Inte ett smack händer då man vill synka kalender och telefonbok och sony själva säger att det inte finns nån mjukvara i p900:an som synkar med apple's iSync via usb. Om detta står INGENTING på deras hemsida! Vi måste således punga ut med ytterligare 500-600 kr för en bluetoothmodul, tack sony!
MVH
Andreas

  • Oregistrerad
  • 2003-12-22 23:32

usb - bluetooth är väl inte så dyrt?

Nä, men det är väldigt retfullt när man inte talar rent språk och inte säger hela sanningen. Svaren kommer i forum som detta, det är lätt att förvänta sig mer av stora företag...
Jag hoppas det kommer en mjukvaruuppdatering till 900 såsmåningom. Många tycks ha problem också med blåtandskompabiliteten!

  • Oregistrerad
  • 2004-08-09 23:01

Modern och fadern har precis köpt sig var sin SonyEricsson T230, men tycker det är lite pillrigt att skriva in alla kontakter i telefonerna. Hur är det med USB-kabeln har ni fått den att funka med iSync? Är det lönt att köpa en kabel?

Ursprungligen av Page Not Found/ Per:

Hur är det med USB-kabeln har ni fått den att funka med iSync? Är det lönt att köpa en kabel?

Fick aldrig iSync att fungera med Ericssons kabel, så jag lämnade tillbaka kabeln och för över informationen mellan T39:an och min PB via ir och GSM Remote och Ericsson Client (bägge programmen finns att hitta på versiontracker.com)

Ett alternativ är att skaffa en bluetooth-adapter till datorn och då lär iSync fungera som det är tänkt att fungera även med Ericssons mobiler.

Eftersom BT är överlägset smidigt är det ju lämpligt att man använder det istället för att köpa en kabel till ungefär samma kostnad som en BT-adapter.

T39m har ju BT, använd det.

Ursprungligen av Matts E. Lindmark:

Eftersom BT är överlägset smidigt är det ju lämpligt att man använder det istället för att köpa en kabel till ungefär samma kostnad som en BT-adapter.

T39m har ju BT, använd det.

Håller med, men avvaktar trots det med inköpet. Sitter som sagt var inte i sjön... :rolleyes:

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-08-10 16:18

Har själv en T39:a. Funkar kanon med BT/iSync. Förutom synkning av adresser och kontakter så är det ju himla roligt att ha en fjärris till powerbooken med hjälp av Salling Clicker. Det kan vara värt att skaffa en BT-tumme bara för att kunna köra Clickern tycker jag... Dessutom blir SMSandet så mycket enklare...

1
Bevaka tråden