Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern skärm till iBook

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om man vill koppla till en extern vanlig skärm (alltså utan DVI-ingång) till iBook G4, exempelvis en 17", följer det med en kabel för det, eller måste man köpa en separat? Hur stor skärm kan man koppla till? Kan man koppla in vilken extern skärm som helst?

Ja, det följer med en VGA-adapter - klippt från nedre halvan i högerkolumnen på http://www.apple.com/se/ibook/graphics.html:
"VGA-videoutgång
iBook G4 är också utrustad med en VGA-videoutgång, som gör att du kan visa ditt arbete på en extern bildskärm eller med en projektor. Det är bara att ansluta den externa bildskärmen eller projektorn till videoutgången med hjälp av VGA-bildskärmsadaptern (ingår)."

Som svar på din andra fråga så kan man koppla in vilken skärmstorlek som helst.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-15 12:30

Är det inte något med att man måste göra något speciellt för att kunna visa något annat än skärmbildsdublering?

Jo, som standard dubblerar ibook bara skärmbilden. Finns dock "hack" för detta, men man kanske tappar garantin etc på detta vis? Har själv inte ibook så jag vet inte.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-11-15 12:44

Här finns det fakta om hur man går till väga. Det är ett litet hack man skriver in i Open Firmware, så det är bara att återställa Open Firmware om man vill ta bort det.
Vet inte hur det påverkar garantin, men om man använder det och får problem så att man måste skicka in datorn kan man ju ta bort hacket först.
Jag har provat på min iBook 900 och det funkade helt utan problem.

Senast redigerat 2003-11-15 12:57
1
Bevaka tråden