Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hotmail i iPhone

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2016-09-18 14:55

En bekant använder Hotmail.
Hon har en iPhone och en MacBook.

På iPhonen syns inga mail eller mappar i appen Mail.
Däremot kan hon ju nå dem via webläsaren.

På MacBooken ser hon sina mail och mappar både i appen Mail och via webbläsaren.

Hur ska vi göra för att få mailen att synas i appen Mail på iPhonen?

Man lägger till kontot under Inställningar -> E-post -> Konton -> Lägg till konto

Jag googlade åt dig vilken information man bör ange när man konfigurerar Hotmail: https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-i...

  • Medlem
  • 2016-09-18 16:01
Ursprungligen av barbapappa_86:

Man lägger till kontot under Inställningar -> E-post -> Konton -> Lägg till konto

Jag googlade åt dig vilken information man bör ange när man konfigurerar Hotmail: https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-i...

Ja svårare än så ska det inte va.
Men det vill sig inte

Ursprungligen av Mons:

Ja svårare än så ska det inte va.
Men det vill sig inte

Då får du gärna beskriva vart det inte vill sig.

Hotmail år 20 år gamla grejer. Köpt av Microsoft som gjort om det och i vanlig ordning lyckats sabba det som en gång funkade.

Är det möjligt få personen i fråga att gå över till gmail? Man reggar ju en gmail på tre minuter och den funkar utmärkt.

Ursprungligen av Sixten:

Hotmail år 20 år gamla grejer. Köpt av Microsoft som gjort om det och i vanlig ordning lyckats sabba det som en gång funkade.

Är det möjligt få personen i fråga att gå över till gmail? Man reggar ju en gmail på tre minuter och den funkar utmärkt.

Bara jobbigt att byta om den redan är inkörd. Hotmail har även stöd för IMAP sedan ett tag tillbaka.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Bara jobbigt att byta om den redan är inkörd. Hotmail har även stöd för IMAP sedan ett tag tillbaka.

Då får man fortsätta strula runt tills det funkar. "The Microsoft way" ....

Kan det vara ngt tillfälligt fel på Hotmail?

Kan TS använda Mails "anlutningsgranskare" och se vid vilket delmoment det strular?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-09-18 23:31
  • Avstängd
  • 2016-09-19 08:20

Icke aktuell information för dom val som finns i den guiden existerar inte längre.

Många guider (t.ex den som kenjon länkar till) pekar på pop3.live.com. Och om man låter mail-klienten göra en automatisk inställning av kontot, så hamnar man också ofta på den servern. Men den funkar inte så bra längre.

Jag hade själv problem med detta nyligen. Men jag hittade en annan guide.
Använd: imap-mail.outlook.com (TLS/SSL, port 993) för inkommande
och smtp-mail.outlook.com (TLS/SSL, port 587) för utgående så ska det fungera.

http://www.firetrust.com/products/mailwasher-...

Senast redigerat 2016-09-19 11:17
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-09-19 10:45

Och port 993 TLS/SSL för IMAP, Auth: Lösenord.

1
Bevaka tråden