Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Omöjligt få tag i en vit USB3-hubb?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2016-08-09 16:54

Antingen är det jag som inte kan googla, eller så finns det inga?
Jag letar efter en nätdriven, vit USB3-hubb med plats för SD-kort, 3-4 USB-portar samt en USB-kabel till datorn som är minst 1,5 meter.
Vill helst beställa från ett företag inom landet för minsta möjliga strul.

Någon med förslag?

19st vita här med minst 3 USB3 och extern strömförsörjning, orkar inte klicka och kolla vilka som har SD-kortplats, men det är ju rätt snabbt gjort av dig.

  • Medlem
  • 2016-08-09 17:11

Tyvärr inte vad jag kan se. Borde ha lagt till att jag redan provat Prisjakt och fick upp samma resultat.

Ursprungligen av Dalle:

Tyvärr inte vad jag kan se. Borde ha lagt till att jag redan provat Prisjakt och fick upp samma resultat.

Märkligt, brukar ju finnas på några stycken.

Sprayfärg kostar 49:- burken på Biltema..... Maskeringstejp en tia

Då du vill ha en kombo av usb-hubb och kortläsare samt dessutom nätdriven (vilket kortläsare ju aldrig plägar vara) blir det nog svårt att uppfylla samtliga krav. I synnerhet om extern ström är ett måste. Sladdlängden är ju lättare att lösa med en förlängningskabel. Kulören till nöds med @Sixten s lösning ovan.

Här är det närmaste jag kommit (fast utan ström och med kort sladd):

Svengelskan i de maskinöversatta texterna är en bonus... Sök efter "makt" om du vill ha strömförsörjning! (Vad sägs om "7-portars USB 3.0-hubb med individuell makt växlar lysdioder och 5v / 2a nätadapter" eller "usb 3.0 7-port super hastighet hubb usb laddare stark makt för bärbar hårddisk"). Miniinthebox ligger ju inte i Sverige men kanske att skit samma för en pryl för någon/några hundringar? Jag har beställt någon enstaka gång från dem, och allt har funkat bra.

Fler "nästan-produkter":

Eller köp en hubb utan SD-kortläsare - och koppla in en separat liten SD-kortläsare i en av USB-portarna.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=1303#rp...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2969793

1
Bevaka tråden