Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad tycker ni om den nya fjärren till ATV4?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tycker touch ytan är svår att navigera pga att det är svårt att hålla den tunna
fjärren vettigt samtidigt som man navigerar. Sen har den en tendens att flytta sig
om man rör minsta lilla i sidled när man ska trycka ner plattan. Jag gillade den
förra fjärren bättre. Sen är den lite knepigare att snabbspola med visserligen går
det ju snabbare men är lite trixigt att stanna där man vill.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-11-21 15:46

Har risats (och rosats?) i tråden 11 saker vi inte gillar med nya Apple TV. Min åsikt är att den är skit.

Jag får tennisarmbåge av att mata in text med den. Det finns klara möjligheter till förbättringar

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-11-21 22:07

Mest minus.

Svårt att vänja mig vid knapparnas placering, dålig respons vid spolning i video, dålig känslighet i samma läge.

Bra tänkt annars med fjärren och jag hoppas att dessa delar kan bli bättre framöver.

Bästa fjärren nånsin.
Behöver inte riktas mot apparaterna.
Startar/stänger av hela systemet med ett/två tryck.
Snabbt att mata in text (play/pause växlar mellan stora och små bokstäver).
Bara härlig att scrolla med.
Kan styra TV:ens/hembiosystemets ljudvolym.

Kul att kasta dart etc med, lite Wii-känsla.

Saknar Siri, men om 3-4 år så.

Tycker den funkar helt ok, har inga svårigheter att använda den.

Oexakt, ologisk och besvärlig.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2016-01-08 09:22

På det stora hela gillar jag den nya fjärren ganska bra, det största problemet jag har med den är placeringen av Siri och Meny knapparna, vet inte hur många gånger jag kommer åt Siri knappen när jag egentligen vill trycka på meny knappen.

Ursprungligen av andste:

På det stora hela gillar jag den nya fjärren ganska bra, det största problemet jag har med den är placeringen av Siri och Meny knapparna, vet inte hur många gånger jag kommer åt Siri knappen när jag egentligen vill trycka på meny knappen.

Jag tycker att kontrollen skulle ha tjänat på några små förbättringar. En av dess är att byta plats på "play" och "Siri" knapparna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-01-08 10:08

Det händer mig lite väl ofta att jag råkar trycka på sökknappen istället för menyknappen, störigt. Sedan fungerar det inte alltid att hålla inne menyknappen för att hamna på homescreen.

  • Medlem
  • 2016-02-06 11:17
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag får tennisarmbåge av att mata in text med den. Det finns klara möjligheter till förbättringar

Jag köpte ett bluetooth tgb, helnöjd nu.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-02-06 12:12
Ursprungligen av Sfryk:

Jag köpte ett bluetooth tgb, helnöjd nu.

Installerat tvOS 9.2 beta?

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2016-02-15 08:35

Jag köpte en ATV4 i helgen, och kan inte påstå att jag är vidare förtjust i fjärren (men det kanske kommer). Men numera fungerar ju både remote appen och gamla fjärren så jag ser det inte som ett stort problem.

Hörde att nästa version av Remote-appen kommer att få samma funktioner som fjärren. Då kan man använda den istället.

  • Medlem
  • Uppland
  • 2016-02-15 16:08

Den är ok, men jag fyrar ibland av någon funktion när jag tar upp den från soffan utan att se mig för. Filmen pausas och så måste jag trycka på tillbaka för att fixa det t ex. Inget som händer med riktiga knappar.

Ursprungligen av flygarn:

Den är ok, men jag fyrar ibland av någon funktion när jag tar upp den från soffan utan att se mig för. Filmen pausas och så måste jag trycka på tillbaka för att fixa det t ex. Inget som händer med riktiga knappar.

Precis jag har samma problem när den ligger i soffan och man ska flytta den, bara man snuddar
vid plattan så händer det något man inte önskar. Jag kör med gamla fjärren allt funkar utom att
sätta den i viloläge. Så jag har satt den på 5 minuter till viloläge när man ställer den i start menyn.

Japp, kan bara instämma...

Förutom det problemet då förbindelsen mellan fjärr och ATV har kopplat mer - då måste jag trycka på något för att den ska koppla upp igen... Då fungerar det inte med att svepa på plattan...

  • Medlem
  • Boston
  • 2016-02-15 20:35

Överlag så gillar jag fjärren. Det är klart smidigare att navigera med touchplattan än tidigare. Jag bor i USA så jag använder Siri och Siriknappen ganska mycket så därför stör jag mig inte på placeringen.

Det enda negativa jag kommer på är att det är extremt svårt att känna vad som är upp och ner på fjärren. Jag kör med gummibandslösningen men det är inte direkt Ives-snyggt...

1
Bevaka tråden