Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

vpn-tjänst vilken välja?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har blivit rekommenderad tunnelbear som vpn-tjänst dock är osäker om vilka saker ska man ska ta hänsyn till när man väljer en vpn-tjänst.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-07 14:31

Vad har du för personliga krav på tjänsten?

Ursprungligen av zinned:

Vad har du för personliga krav på tjänsten?

Det är mest för att se filmer och dokumentärer som inte kan visas i Sverige.

  • Medlem
  • 2015-10-07 15:00
Ursprungligen av calinou:

Det är mest för att se filmer och dokumentärer som inte kan visas i Sverige.

Då ska du inte ha en VPN för den är krypterad och ger aldrig full hastighet. Du behöver en DNS-tjänst och den jag personligen använder är Unblock-US. Stödjer följande kanaler/tjänster och kostar $5/mån eller $50/år om man vill nyttja den längre och spara en liten slant.

Det finns gratisalternativ men man måste hålla på att ändra DNS-adresserna stup i kvarten. Är väl värt pengarna det kostar när det fungerar utan problem.

Jag använder Unblock-US till Netflix.

Ursprungligen av Helan:

Då ska du inte ha en VPN för den är krypterad och ger aldrig full hastighet. Du behöver en DNS-tjänst och den jag personligen använder är Unblock-US. Stödjer följande kanaler/tjänster och kostar $5/mån eller $50/år om man vill nyttja den längre och spara en liten slant.

Det finns gratisalternativ men man måste hålla på att ändra DNS-adresserna stup i kvarten. Är väl värt pengarna det kostar när det fungerar utan problem.

Jag använder Unblock-US till Netflix.

Är det just den som man ska helst ha? Jag tror annars att jag har tillgång till DNS-tjänst från Binero.

  • Medlem
  • 2015-10-07 15:23
Ursprungligen av calinou:

Är det just den som man ska helst ha? Jag tror annars att jag har tillgång till DNS-tjänst från Binero.

DNS du har via ditt webbhotell gäller bara för din/a domän/er. Skillnad på DNS-tjänster och DNS-tjänster.

Jag har provat flera och jag anser att Unblock-US är bäst. Du kan ju alltid testa och avgöra själv. Man får testa en vecka gratis.

Ursprungligen av Helan:

DNS du har via ditt webbhotell gäller bara för din/a domän/er. Skillnad på DNS-tjänster och DNS-tjänster.

Jag har provat flera och jag anser att Unblock-US är bäst. Du kan ju alltid testa och avgöra själv. Man får testa en vecka gratis.

Hoppas bara det inte för svårt att installera......
Du menar att du via denna dns-tjänst kan titta på Netflix utan att behöva betala för prenumeration?
För min del är jag instresserad av se VOD- filmer på t ex Arte-kanalen som i vanliga fall är blockerade. Har du testat själv på Arte?

  • Medlem
  • 2015-10-07 18:57
Ursprungligen av calinou:

Hoppas bara det inte för svårt att installera......
Du menar att du via denna dns-tjänst kan titta på Netflix utan att behöva betala för prenumeration?
För min del är jag instresserad av se VOD- filmer på t ex Arte-kanalen som i vanliga fall är blockerade. Har du testat själv på Arte?

Finns guider som är enkla att följa.

Nej, du måste självklart betala för tjänsten/kanalerna du vill se. Artes livesändningar fungerar enligt Unblock-US. Om deras VOD-tjänst fungerar kan jag inte svara på. Du kan som sagt prova Unblock-US en vecka gratis och se om kanalerna/tjänsterna du vill nyttja fungerar.

Ursprungligen av Helan:

Finns guider som är enkla att följa.

Nej, du måste självklart betala för tjänsten/kanalerna du vill se. Artes livesändningar fungerar enligt Unblock-US. Om deras VOD-tjänst fungerar kan jag inte svara på. Du kan som sagt prova Unblock-US en vecka gratis och se om kanalerna/tjänsterna du vill nyttja fungerar.

Tack så väldigt mycket för tipset!

1
Bevaka tråden