Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Göra dubletter i Photos

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har konverterat mina bilder till Photos och börja gilla det mer och mer. Men min fråga är: när jag ska redigera och göra om en bild vill jag ha kvar originalet "vid sidan om", om ni förstår vad jag menar. Jag känner naturligtvis till att man alltid kan återgå till originalet, men då försvinner ju den redigerade bilden. I iPhoto gjorde jag alltid en dublett först, som jag sedan kunde arbeta med. Det tycks inte funka i Photos. Tänker eller gör jag fel på något sätt?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-04-21 10:23
Ursprungligen av Hebbesailor:

Hej!
Jag har konverterat mina bilder till Photos och börja gilla det mer och mer. Men min fråga är: när jag ska redigera och göra om en bild vill jag ha kvar originalet "vid sidan om", om ni förstår vad jag menar. Jag känner naturligtvis till att man alltid kan återgå till originalet, men då försvinner ju den redigerade bilden. I iPhoto gjorde jag alltid en dublett först, som jag sedan kunde arbeta med. Det tycks inte funka i Photos. Tänker eller gör jag fel på något sätt?

Så här? Fungerar när du dubbelklickat på en bild.

Aha! Tack så mycket! Men vad jag glömde att säga att jag försökt göra detsamma i iOS, men del kanske inte funkar där. Jag trycker på bilden så "kopiera" kommer upp, men det blir ingen kopia.

1
Bevaka tråden