Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes svarar inte efter uppdatering till 12.1.2

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kör MBP, late 2013, Yosemite 10.10.3, i övrigt alla senast uppdateringar. Uppdaterade till iTunes version 12.1.2 (igår) under tiden jag laddade ner en hyrfilm från iTunes. Efter uppdatering svarar i iTunes, reagerar inte, öppnas inte. Övriga program fungerar utan anmärkning. Har provat att starta om datorn, startat i felsäkert läge, kontrollerat skivan (ingen anmärkning). Jag har även försökt återskapa iTunes från Time Machine, men får ett meddelade med innebörden "att programmet inte får tas bort eller ändras."

Någon som kan hjälpa mig och förklara hur jag kan återfå iTunes?

Tack på förhand!

Ursprungligen av Dottore:

Kör MBP, late 2013, Yosemite 10.10.3, i övrigt alla senast uppdateringar. Uppdaterade till iTunes version 12.1.2 (igår) under tiden jag laddade ner en hyrfilm från iTunes. Efter uppdatering svarar i iTunes, reagerar inte, öppnas inte. Övriga program fungerar utan anmärkning. Har provat att starta om datorn, startat i felsäkert läge, kontrollerat skivan (ingen anmärkning). Jag har även försökt återskapa iTunes från Time Machine, men får ett meddelade med innebörden "att programmet inte får tas bort eller ändras."

Någon som kan hjälpa mig och förklara hur jag kan återfå iTunes?

Tack på förhand!

Har funnit en lösning på problemet.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-04-12 12:58

Inte så bra kanske att använda ett program samtidigt som man uppdaterar det...
Hur löste du det? Någon annan kan ju bli hjälpt av ditt svar.

Ursprungligen av kenjon:

Inte så bra kanske att använda ett program samtidigt som man uppdaterar det...
Hur löste du det? Någon annan kan ju bli hjälpt av ditt svar.

Naturligtvis är det inte bra att använda programmet samtidigt som uppdatering sker. Blev fel i hastigheten...

Lösningen fann jag i Apple Support Communities. Flera har tydligen haft snarlika problem efter uppdateringen. Signaturen Ben.d skrev:

Download iTunes from https://www.apple.com/itunes/download/
Open the Terminal
Run "sudo rm -r /Applications/iTunes.app"
Re-install iTunes

Detta avhjälpte inte mitt problem. Nedan kommando av signaturen Abhayes72 löste mitt problem (i övrigt som ovan);

sudo rm -rf /Applications/iTunes.app

1
Bevaka tråden