Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kontakter syns inte i Meddelanden.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte nyligen en MacBook Pro efter några år med PC och det är som att komma hem igen! En sak får jag dock inte rätsida på och det är att jag inte får programmet Meddelanden att visa kontakterna från iPhonen när jag skickar och tar emot SMS. Det står bara telefonnummer vilket gör det lite svårhanterligt.

Har slagit på synk för kontakter överallt där jag kan komma på, och det funkar fint att skicka/ta emot SMS från iPaden, där syns kontakterna precis som de ska.

Så frågan är vad jag har missat..?

Tack på förhand!

//Jenny

Välkommen tillbaka!
Det låter ju som att du trots allt inte får in kontakterna i datorn från vart du nu har dem.
Om du kört PC ett tag antar jag att det kanske är Google, i annat fall borde det väl vara iCloud eller någon Exchange.
Kolla i Systeminställningar/iCloud och även Systeminställningar/Internetkonton så att kontakter är ibockade för den tjänst du valt
som innehåller dina kontakter så bör det funka.

Ursprungligen av InPezonator:

Välkommen tillbaka!
Det låter ju som att du trots allt inte får in kontakterna i datorn från vart du nu har dem.
Om du kört PC ett tag antar jag att det kanske är Google, i annat fall borde det väl vara iCloud eller någon Exchange.
Kolla i Systeminställningar/iCloud och även Systeminställningar/Internetkonton så att kontakter är ibockade för den tjänst du valt
som innehåller dina kontakter så bör det funka.

Hej!

Jag hade inte sett det där med Internetkonton, och även om kontakter var ibockade där så testade jag att bocka ur överallt, bockade även ur i telefon, startade om allt och nu funkar det.

Ursprungligen av Isola83:

Hej!

Jag hade inte sett det där med Internetkonton, och även om kontakter var ibockade där så testade jag att bocka ur överallt, bockade även ur i telefon, startade om allt och nu funkar det.

Härligt!

1
Bevaka tråden