Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frakter - återigen blir man förvånad

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag förvånas återigen över hur dåligt "traditionella" fraktföretag fungerar. Schenker har lyckats missa leveranstiden med fyra dagar och tvingar mig till en massa extrakostnader för att panikbuda och skicka expressgods.

Allt man förväntar sig är kollinummer och att grejerna GARANTERAT kommer fram i tid. Om det blir problem - RING och förklara. Mail går också bra. Fax fungerar fint. Sitt inte och vänta på att kunden blir förtvivlad och börjar söka efter paketet via kundtjänst och tyska kundtjänsten.

Det verkar som om att det bara är Fedex och UPS som fixar leveranserna, DHL Express också möjligen.

Beror detta på att alla prispressar maximalt så att ingen service återstår? På min fråga svarar Schenker: vi har bara två personer i kundtjänst, det är därför som vi inte kan ringa dig och det är därför det är 20-30 minuter telefonkö.

Min erfarenhet av fraktföretag är att de flesta kan strula till det rätt bra. Minns när det var nån ny häftig mac som skulle komma upp till Umdac här i Umeå över en dag så man kunde se den (kommer inte ihåg vad det var, men det var nåt helt nytt). Naturligtvis strulade fraktföretaget till det så den aldrig hann hit upp...

Annars kan du nog slå en signal till Umeå Filmfestival och fråga vad dom tycker och fraktföretag... (Filmer som visas på filmfestivaler finns ofta i några få ex som skickas kors och tvärs över världen till olika filmfestivaler och med ett tajt tidsschema.)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-10-09 22:55

Schenker är struliga, men Posten/DPD är värre.

Jag har precis beställt en hämtning i italien med Schenker, i bästa fall hämtas den imorgon eller möjligen tisdag. Hämtar de det imorgon så har jag det på onsdag med lite tur, annars nästa onsdag

Fraktberäkningen, "ja antingen räknar vi flakmeter eller volym, är du inte nöjd och tycker att det blev för dyrt så kan vi räkna på andra sättet så blir det kanske biligare". Sådana är de.

Tyvärr är det för dyrt att skicka 100kg med TNT/DHL/UPS.

1
Bevaka tråden