Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Unattended install av Yosemite

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej Forum.
Som rubriken säger så undrar jag om det går att göra en unattended install av Yosemeite?
Anledningen är att jag har en gammal Maverik server stående som jag skulle vilja uppdatera utan att vara "hands on" så att säga.

För närvarande använder jag mig av skärmdelning eller ssh vid de tillfällen som jag behöver konsolaccess på maskinen,
men jag misstänker att installeraren inte kommer att låga mig ansluta via skärmdelning.

Har letat lite med med polare Google, utan att hitta något konkret, så nu vänder jag mig till er kära 99Mac-are.

Tack på förhand

Det är väl bara att starta App Store på servern via skärmdelning och trycka på "installera?" Och efter installationen är klar gå in i App Store igen och tanka ner nya server-appen.

Ursprungligen av Mattias A:

Det är väl bara att starta App Store på servern via skärmdelning och trycka på "installera?" Och efter installationen är klar gå in i App Store igen och tanka ner nya server-appen.

Stannar inte installationen på en massa iCloud frågor? Har för mig att den gjorde det när jag uppdaterade MBP.

Jaja, ingen minns en fegis!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-11-07 15:15

Jag har kört det med ScreenSharing, fungerade bra.

Har installerat många OSX med screensharing både lokalt och över internet - nema problema.
Jo, när installationen är klar så frågar den om iClous etc, men OSet är installerat, rullar och allt lirar med screensharing - det där med iClous etc är bara kontospecifikt.

1
Bevaka tråden